شورای توسعه شعر و ادب فارسی در خراسان‌جنوبی فعال شود
کد خبر: 4087106
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

شورای توسعه شعر و ادب فارسی در خراسان‌جنوبی فعال شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: شورای توسعه شعر و ادب فارسی استان باید فعال شود تا استعداد بالقوه شاعران جوان با تلمیذ از اساتیدی که ظرفیت‌های استان هستند، بالفعل شود.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 29 شهریورماه در مراسم روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار در جوار آرامگاه ابن حسام خوسفی، اظهار کرد: انسان مؤمن یا با جان و یا با زبان خود جهاد می‌کند، لذا شاعران مصادیق بارز جهاد با زبان در راه حقیقت و عدالت هستند.

وی با اشاره به روحیه استکبارستیزی، خداجویی، حق‌طلبی و اخلاقی شاعران انقلابی استان، افزود: هنر اصیل انقلاب را که بررسی کنیم متوجه می‌شویم هنر زیبا، هنری است که در مقابل استکبار ایستادگی کند و انقلاب را صیقل دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی صریح کرد: اولین اولویت ترسیم شده در کانون شعر که جزو وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی است ترویج اخلاق و فضایل اسلامی است که بهترین زبان برای ترویج این مهم، استفاده از زبان شعر است.

وی با بیان اینکه نگران آینده شعر استان هستیم، افزود: نشست‌های همفکری باید برای برون‌رفت از این چالش با شاعران مطرح استان برگزار شود تا به شاعران جوان هم رسیدگی شود تا حرفه‌ای پای کار باشند.

فرخنده تصریح کرد: شورای توسعه شعر و ادب فارسی استان باید فعال شود تا استعداد بالقوه شاعران جوان با تلمیذ از اساتیدی که ظرفیت‌های استان هستند، بالفعل شود.

محمدعلی ایمانی، فرماندار خوسف نیز در این مراسم با بیان اینکه خوسف شهرستان فرهنگی و ادبی است، اظهار کرد: این شهرستان علم‌پرور، شاعرپرور و شهرستان دکتر شکوهی پدر علم و تربیت، راشد محصل پدر علم گیاه‌شناسی و خاندان بزرگ عبادی و شاعران مطرحی همچون ابن حسام، ناقوس و خاموش است.

وی با اشاره به اشعار شاعران خوسف گفت: اشعار در اوج خرد، عقل و شعر و در قالب متون ادبی و به‌دنبال بصیرت و بینش سروده شده است. شاعران همواره در زندگی به دنبال اهداف کوچکی نبوده‌اند و همیشه اهداف والایی در نظر داشته و به دنبال دانایی بوده و از نظر اخلاقی در اوج هستند.

یادآور می‌شود، در این مراسم شاعرانی از شهرستان‌های مختلف استان خراسان‌جنوبی حضور و اشعار جدید، آیینی، انقلابی و ادبی خود را قرائت کردند.

انتهای پیام
captcha