رشد ۲۵۷ درصدی امانت کتاب در خراسان شمالی
کد خبر: 4088484
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

رشد ۲۵۷ درصدی امانت کتاب در خراسان شمالی

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان شمالی از رشد ۲۵۷ درصدی امانت کتاب در کتابخانه‌های عمومی این استان طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

رشد ۲۵۷ درصدی امانت کتاب در خراسان شمالیمهدی آریان در گفت و گو با ایکنا از خراسان شمالی اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست امسال ۳۲۶ هزار جلد کتاب به اعضای کتابخانه‌‌های استان امانت داده شد.

وی گفت: طی مدت مذکور به ازای هر نفر ۳۲۷ جلد کتاب به امانت داده شده است همچنین طی مدت مشابه سال گذشته ۹۰ هزار و ۹۹۳ جلد کتاب در کتابخانه های این استان امانت داده شده است.

آریانوی ادامه داد: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی این استان طی شش ماه نخست امسال به ۵۶ هزار و ۴۲۴ نفر رسیده است این درحالیست که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۲۶ هزار و ۳۲۵ نفر بوده است.

به گفته این مقام مسئول تعداد اعضای کتابخانه‌های خراسان شمالی طی نیمه نخست امسال ۱۱۴ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کتابخانه های این استان در مجموع ۹۳۶ هزار و ۲۹۲ جلد کتاب وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های خراسان شمالی از انجام فعالیت‌های علمی و فرهنگی در کتابخانه های این استان نیز خبر داد.

آریان اظهار کرد: قرار بر این نیست که کتابخانه محلی فقط برای انبار و یا امانت و پس گرفتن کتاب باشد بلکه باید در این مکان فعالیت های آموزشی فرهنگی و علمی نیز انجام شود در همین راستا نشست‌های ادبی به منظور معرفی کتاب‌های خوب با حضور انجمن‌های ادبی برگزار می‌شود.

آریان افزود: یکی دیگر از اقداماتی که توسط انجمن‌های ادبی در کتابخانه‌‍‌های استان انجام می‌‍شود، آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاخر کشور است.

به گفته وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی مقاله‌نویسی، داستان‌نویسی، نگارش کتاب و... از جمله اقدامات دیگری است که در کتابخانه‌های استان انجام می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: بخش کودک را در تمامی کتابخانه‌های استان راه‌اندازی کرده‌ایم و به دنبال آن هستیم تا بخش نوجوان را نیز راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام
captcha