اختتامیه جشنواره ملی و بین‌المللی «مشکات» برگزار می‌شود
کد خبر: 4091590
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

اختتامیه جشنواره ملی و بین‌المللی «مشکات» برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه مسابقات کشوری و بین‌المللی قرآن کریم مشکات ۲۲ مهرماه سال جاری همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد‌(ص) برگزار می‌شود.

جشنواره ملی و بین‌المللی «مشکات»

حجت‌الاسلام محمد گرمسیریان، دبیر اجرایی مسابقات قرآنی مشکات در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهارکرد: مراسم اختتامیه مسابقات کشوری و بین‌المللی «مشکات» ۲۲ مهرماه سال جاری همزمان با سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) در تالار شیخ صدوق در جوار حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: در چهارمین دوره مسابقات سراسری مشکات رشته‌های قرائت تقلیدی، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، ترتیل قرآن و اذان برای زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برپا شد و برای تمامی افراد حائز رتبه، برنامه‌های ویژه آموزشی در نظر گرفته شده و کلاس‌های خصوصی با حضور مدرسان قرآن برای آن‌ها برگزار خواهد شد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: مرحله فینال این مسابقات روز‌های ۱۹ و ۲۰ مهرماه به صورت مجازی با حضور داوران بین‌المللی از کشور ایران و سایر کشور‌های اسلامی برگزار شد.

گرمسیریان تصریح کرد: در این دوره در بخش بین‌الملل نفر اول ۸۰ میلیون تومان، نفر دوم ۷۰ میلیون تومان و نفر سوم ۶۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد و جوایز بخش کشوری نیز به ترتیب نفر اول حفظ کل کشور ۱۵ میلیون تومان، نفر دوم ۱۲ میلیون تومان و نفر سوم ۱۰ میلیون تومان است.

دبیر اجرایی مسابقات قرآنی مشکات گفت: در مرحله کشوری این مسابقات از استان البرز، محمدحسین میرزایی در رشته حفظ 20 جز توانست رتبه سوم را کسب کند و امیررضا تهوری در رشته قرائت تقلیدی رتبه دوم را به دست آورد.

 

انتهای پیام
captcha