حادثه مسجد جامع کرمان، مبارزات انقلابی را سرعت بخشید
کد خبر: 4091922
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷

حادثه مسجد جامع کرمان، مبارزات انقلابی را سرعت بخشید

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: حادثه مسجد جامع کرمان تأثیر بسیاری در پیروزی انقلاب داشت و حرکت انقلابی مردم کرمان از ۲۴ مهر سال ۵۷ به صورت جدی ادامه یافت همچنین در کل کشور روند مبارزات مردم بعد از این اتفاق شدت گرفت.

مسجد جامع کرمان

۲۴ مهر یکی از روز‌های مهم تاریخ کرمان است. روزی که مردم مبارز کرمان در اعتراض به اقدامات رژیم پهلوی در مسجد جامع تجمع کرده بودند اما با حمله گروهی از نیروهای رژیم این تجمع به درگیری کشیده و تعدادی از مردم کرمان زخمی و شهید شدند. مردم کرمان هر ساله با برنامه‌های متعدد این روز را گرامی می‌دارند. در همین ارتباط حسین انجم‌شعاع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا گفت: مساجد نقش مهمی در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشتند که یکی از این مساجد، مسجد جامع کرمان است.

وی با بیان اینکه مسجد جامع کرمان پایگاه انقلابیون بود، افزود: در ۲۴ مهر سال ۱۳۵۷ تعداد زیادی از مردم به دعوت علما و روحانیون کرمان به منظور بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریور در مسجد جامع حضور می‌یابند که این تجمع با تحریک نیروی رژیم و حمله تعدادی از کولی‌ها به مسجد منجر به درگیری می‌شود. آن‌ها ابتدا وسایل نقلیه و در نهایت مسجد را به آتش می‌کشند و به مردم حمله می‌کنند که در نتیجه آن بیش از ۵۰ نفر زخمی و غلامرضا یزدان‌شناس و محمد باقدرت جوپاری در این واقعه به شهادت می‌رسند.

انجم‌شعاع ادامه داد: حادثه مسجد جامع کرمان تأثیر بسیاری در پیروزی انقلاب داشت و حرکت انقلابی مردم کرمان از ۲۴ مهر سال ۵۷ به صورت جدی ادامه یافت. همچنین در کل کشور روند مبارزات مردم بعد از این اتفاق شدت گرفت به طوری که یکی از شعارهای مردم در مبارزات شعار «خلق مسلمان را، مسجد کرمان را، کتاب قرآن را، شاه به آتش کشید» بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه این واقعه احساسات دینی و مذهبی مردم را جریحه‌دار کرد و مردم با انگیزه و قدرت بیشتری در صحنه آمدند، افزود: ما وظیفه داریم یاد شهدای این واقعه را گرامی بداریم.

وی گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هر ساله برنامه‌هایی را برای بزرگداشت ۲۴ مهر برگزار می‌کند که خاطره‌گویی در مدارس، توزیع پوستر در مدارس، مساجد و ادارات، بزرگداشت این روز در مسجد جامع کرمان با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی حاج‌آقا ماندگاری، مراسم گلباران و بزرگداشت شهید یزدان‌شناس با همکاری دفتر امام‌جمعه ماهان در گلزار شهدای ماهان از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام
captcha