اجرای ششمین دوره طرح استعدادیابی و آموزش قرائت قرآن + صوت
کد خبر: 4092117
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷

اجرای ششمین دوره طرح استعدادیابی و آموزش قرائت قرآن + صوت

مدیر مؤسسه قرآنی نسیم فردوس قم از اجرای ششمین دوره طرح استعدادیابی و آموزش قرائت قرآن با افزوده شدن دو بخش بانوان و خردسالان و نوجوان(گروه سنی 5 تا 13 سال) از ابتدای آبان‌ماه خبر داد.

ارسالی////اجرای ششمین دوره طرح استعدادیابی و آموزش قرائت قرآن با رویکرد جدید +صوت و عکسبه گزارش ایکنا، بنابر گفته علی‌اصغر شعاعی، مدیر مؤسسه قرآنی نسیم فردوس قم «مرحله نخست طرح استعدادیابی و آموزش قرائت قرآن، از طريق اعزام قاريان و اساتید به حدود 60 مدرسه مقطع ابتدايی و راهنمايی استان قم و نیز ارسال فایل‌های صوتی حاوی تلاوت سوره حمد استادان عبدالباسط، منشاوی و شحات انور به مدارس پسرانه استان و درخواست ضبط تلاوت و ارسال آن به موسسه آغاز شد و در این مرحله حدود شش هزار دانش‌آموز شرکت کردند».

وی ادامه داد: از بین این تعداد، حدود ۴۰۰ نفر انتخاب و پس از انجام مصاحبه، ۱۰۰ نفر برگزیده شدند. تربیت‌شدگان مرحله نخست این طرح هم اکنون از قاریان ممتاز جوان قم هستند و برخی حائز رتبه‌های برتر مسابقات اوقاف در بخش نوجوانان شدند.

شعاعی با اشاره به اینکه طرح فوق در سطح استان تا کنون پنج بار با همکاری نهادها مختلف از جمله سازمان دارالقرآن‌الکریم، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم، آستان مقدس حرم معصومه(س)، اداره‌کل آموزش و پرورش استان، مسجد مقدس جمکران و سایر اساتید قرآنی استان برگزار شد، گفت: فراخوان ثبت‌نام ششمین دوره این طرح از مدتی پیش با همکاری نهادهای قرآنی استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: آیین افتتاحیه ششمین دوره طرح استعدادیابی قرائت در کشور همزمان با میلاد حضرت خاتم(ص) در امامزاده احمد(ع) واقع در بلوار 15 خرداد قم برگزار شد. در این دوره، طرح با افزوده شدن استعدادیابی بخش بانوان و خردسالان پیش از دبستان و نوجوانان (گروه سنی 5 تا 13 سال) انجام می‌شود.

کد

شعاعی با اشاره به اینکه مباحث آموزشی این دوره از هفته نخست آبان‌ماه آغاز خواهد شد، اضافه کرد: امیدوارم با مشارکت دستگاه‌های قرآنی استان و سایر استادان، بتوانیم فصل جدید را در کشف و شناسایی استعدادهای قرآنی کودکان و بانوان شاهد باشیم.

این فعال قرآنی درباره مفاد درسی گروه‌های مختلف اضافه کرد: نقطه مشترک در تمام واحد‌های درسی زیباخوانی قرآن کریم است. قاریان در سبک‌های اساتیدی چون عبدالباسط، منشاوی، شحات‌انور و مصطفی اسماعیل دارای کلاس‌های جداگانه خواهند بود و در صورت لزوم قاریان سطح‌بندی خواهند شد، چنانکه در دوره‌های قبل طرح استعدادیابی نیز اینگونه بوده است.

وی ضمن درخواست از مسئولان کشور برای اهتمام و توجه به طرح استعدادیابی قرآنی اظهار کرد: این طرح استعدادیابی هر سه سال یکبار اجرا می‌شود. کسب رتبه‌های متعدد قرآن‌پژوهانش در مسابقاتی چون اسراء، ترنم، انتخاب چهار نفر از شرکت‌کنندگان طرح در بین 15 نفر برتر در طرح اسوه شورای عالی قرآن، از موفقیت‌های این طرح بوده است.

انتهای پیام
captcha