یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل برگزار شد
کد خبر: 4098451
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل برگزار شد

یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل شهرستان چرداول استان ایلام با حضور رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

قاضی زاده هاشمیبه گزارش ایکنا، از ایلام، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، عصر روز گذشته، ۱۸ آبان در یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل، در روستای زنجیره علیا، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با پشتیبانی مردم و با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید و از همان اوایل انقلاب، مردم کشور در مقابل جبهه استکبار ایستادگی کردند و اجاره ندادند که کشور تصرف شود.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی دشمن بعث با پشتیبانی همه قدرت‌ها و استکبار جهانی به کشور یورش برد اما جوانان کشور در مقابل آنان ایستادگی کردند، تصریح کرد: عشایر نخستین مدافعان کشور در مقابل رژیم بعث و نیروی مردمی نقطه قوت کشور در تمامی عرصه‌ها هستند و جوانان این کشور همچون یک دژ مستحکم مقابل دشمن ایستادگی کردند.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: شجاعت دلاور مردان موجب شد که در ۱۹ دی‌ماه ۱۳۵۹ ایل خزل در استان ایلام برای بازپس‌گیری ارتفاعات میمک واقع در جنوب ایلام با نیروهای عراقی مبارزه کنند و این مناطق را بازپس گیرند.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه عشایر در همه کشور پاسدار تمامی مرزها بودند و در جنگ و دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و مورد تمجید حضرت امام(ره) نیز قرار گرفتند، ادامه داد: ایرانیان و همه ملت ایران مدیون عشایر هستند چراکه این قشر عاشق انقلاب و آرمان‌های انقلاب هستند و برای پاسداری از انقلاب جان خود را فدا کردند.

وی تأکید کرد: حضور ایل خزل در عملیات آزادسازی میمک نمونه بارز جانفشانی و شجاعت این دلاور مردان است که در تاریخ ثبت شده و ماندگار خواهد ماند.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام، نیز در این مراسم اظهار کرد: بنده به عنوان خدمتگزار مردم ایلام از اهتمام مردم شهرستان چرداول و ایل خزل که این آیین و یادواره سترگ و باشکوه را خلق کردند و با حضور عارفانه خود و با دعوت از میهمانان گرانقدر موجب غنای این مراسم شدند و این لحظه‌های ماندگار را ثبت کردند قدردانی می‌کنم.

استاندار ایلام گفت: پیام شکوه این جمعیت این است که همه با شهدا پیمان بسته‌ایم که یک لحظه از پاسداری از آرمان انقلاب دست نخواهیم کشید.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با تأکید بر اینکه شهدا از جان خود گذشتند تا حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار نگیرد، گفت: تلاش‌های مستمر دشمن و جبهه استکبار برای ایجاد اخلال در کشور و آسیب به نظام بی‌اثر خواهد بود و هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام
captcha