پانزدهمین جشنواره موسيقی نواحی ایران به میزبانی گلستان آغاز شد
کد خبر: 4099812
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸

پانزدهمین جشنواره موسيقی نواحی ایران به میزبانی گلستان آغاز شد

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و دیگر مسئولان استانی شب گذشته، 23 آبان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز شد.

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی  به میزبانی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به میزبانی گلستان شب گذشته، 23 آبان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز شد.

شب نخست جشنواره با اجرای گروهی از افغانستان همراه بود که این گروه به سرپرستی حمید مسائل و با حضور هنرمندانی چون عبدالستار رسولی، رشید عباسی، غلام سرور عظیمی و ابراهیم عظیمی قطعات «زندگی چیست»، «دنیا گذران»، «ای نگار من»، «می‌روی افسانه شدم» و «آمده‌ام» را برای علاقمندان اجرا کردند.

در نهایت نخستین شب پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با اجراهایی از خنیاگران برجسته سه استان ایران  در کنار نوای موسیقی افغانستان به پایان رسید.

پس از این اجرا نوبت گروه‌ دف‌نوازی مرادی از کردستان بود که روی صحنه آمدند و قطعاتی را در مدح پیامبر اکرم‌(ص) و اهل‌بیت‌(ع) اجرا کردند. قطعات اجرایی این گروه برگرفته از ملودی‌های موسیقی اصیل عرفانی بود که منصور مرادی، پوریا سلامیه، حمید وکیلی و محمد مرادی از اعضای این گروه موسیقی کردی بودند که به اجرا و مداحی برای اهل‌بیت(ع) پرداختند.

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیری محمدعلی مرآتی در دو بخش «نشست‌های پژوهشی» و «اجراهای صحنه‌ای» با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن موسیقی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از 23 تا 27 آبان ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha