دشمن با تمام امکانات وارد میدان شده است
کد خبر: 4100508
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

دشمن با تمام امکانات وارد میدان شده است

امام‌ جمعه کرمان با بیان اینکه جنگ با شیطان آسان نیست گفت: دشمن با همه ظرفیت خود وارد میدان شده و تمام امکانات را برای ضربه‌زدن به ایران بسیج می‌کند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، امروز، ۲۷ آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی به تلاش‌ انبیا برای هدایت‌ انسان‌ها اشاره کرد و گفت: انسان موجودی دارای اختیار است اما خداوند در کنار این اختیار، راه‌های هدایت را نیز برای انسان آشکار کرد.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن سه اصل عدالت، احسان و کمک به نزدیکان را برای هدایت انسان مشخص کرده است، گفت: اگر همه به وظایف خود هر چند که کوچک باشند عمل کنند مشکلات حل خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه باید توجه کنیم تا از سه اصل فحشا، منکر و بغی دوری کنیم، گفت: فحشا شامل گناهان مخفی است. منکر گناهانی هستند که علنی انجام می‌شوند و بغی به معنای تجاوز به حقوق دیگران و قانع نبودن به حق خود است.اگر این سه مورد رعایت شود و از آن‌ها دوری کنیم مشکلات حل می‌شوند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه با گرامیداشت سالروز بزرگداشت فارابی، بزرگداشت آیت‌الله موسوی اردبیلی و بزرگداشت آیت‌الله جعفری(امام‌جمعه سابق کرمان) گفت: دنیا امروز در یک تحول جدی قرار گرفته و اوضاع آن بسیار پیچیده است. هر کشوری بخواهد در این تحول نوین دنیا تأثیر بیشتری داشته باشد باید مشکلات بیشتری تحمل کند و هزینه آن را بپردازد.

وی افزود: ایران کشوری مستقل و حکومت ما مبتنی بر احکام دینی با تکیه بر مردم است که ۴۰ سال پای عهد خود ایستادیم و در طول چهار دهه نشان دادیم مرد عمل و دفاع از حقوق خود در صحنه بین‌الملل هستیم و پای این دفاع می‌ایستیم.

امام‌ جمعه کرمان با اشاره به سخنی از امام علی(ع) گفت: جنگ با شیطان آسان نیست. دشمن با همه ظرفیت خود وارد میدان شده و همه امکانات خود را برای ضربه زدن بسیج می‌کند.

وی با بیان اینکه راهبرد دشمن این است که دستاوردهای ما را تحقیر و کوچک‌نمایی کرده و ضعف‌های ما را بزرگ می‌کنند، افزود: هر پیشرفتی در کشور حاصل می‌شود سیر مواضع دشمن علیه آن را ببینید که چگونه آن را تحقیر می‌کنند. بر اساس فرمایش امام علی(ع) راه مقابله با این دو نقشه دشمن این است که در امور خود هوشیارانه و سرسختانه ایستادگی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ایستادگی، وحدت، سرسختی در برابر دشمن و قرار گرفتن در جبهه واحد و پشت سر رهبری برای جلوگیری از آسیب به کشور ضروری است، گفت: جبهه انقلاب باید در قول و عمل پیرو رهبری باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: نقشه سوم دشمن این است که ضعف‌های خود را کوچک می‌کند و آنقدر تبلیغ می‌کند که مردم تصور می‌کنند ضعفی ندارند در حالی که ۷۰ سال تاریخ اقدامات آمریکا در این کشور جنایت، خیانت و قتل است. آنها با مردم مقابله و داروهای قشر آسیب‌پذیر را تحریم می‌کنند و تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی را منزوی کنند.

وی با اشاره به مصادیقی از اقدامات دشمنان در کوچک کردن پیشرفت‌های ایران و بزرگنمایی اقدامات خود، گفت: آنها نقطه قوت خود را بزرگنمایی می‌کنند تا هیمنه و ترس آن بر جوامع اسلامی سایه بیفکند اما باید با هوشیاری، نگاه مؤمنانه، تحلیل درست از اوضاع و بصیرت کامل از این مقطع حساس تاریخی که شکل‌گیری نظم نوین جهانی است سهم خود را با کمال شجاعت بگیریم و با قدرت پیش برویم.

انتهای پیام
captcha