تأثیر بی‌بدیل صنعت گردشگری در رونق اقتصادی
کد خبر: 4101108
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳
فرهادی مطرح کرد:

تأثیر بی‌بدیل صنعت گردشگری در رونق اقتصادی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با تأکید بر اینکه امروز یکی از راه‌های بسیار موثر استفاده از صنعت گردشگری برای بهره گرفتن از تکنولوژی‌های مختلف است، گفت: در کشور ما گردشگری ظرفیت‌های خوبی دارد که شامل گردشگری دینی، زیارتی، طبیعت، سلامت و ... است که تأثیر بسیار فراوانی در رونق اقتصادی کشور دارند.

علی فرهادی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، علی فرهادی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس امروز، 29 آبان در نشست خبری با خبرنگاران که با موضوع برپایی نمایشگاه گردشگری سلامت و تجهیزات پزشکی برگزار شد، گفت: به تناسب زمان هرچه جلوتر می‌رویم، رشد و پیشرفت علمی با سرعت بیشتری جلو می‌رود و قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست و در این میان، کسانی که نمی‌توانند خود را همراه و همسو کنند، قطعاً عقب می‌مانند.

وی با اشاره به اینکه به موازات پیشرفت‌ها در شاخه‌های مختلف علمی طبیعتاً حوزه پزشکی تحت تأثیر قرار گرفته است، افزود: حوزه پزشکی هم در این حوزه مسیر خود را به موازات سایر شاخه‌های علوم و صنعت طی کرده است و بیشتر از حوزه‌ها و بخش‌های دیگر بشر نیازمد خلاقیت‌ها و نوآوری‌هاست.

فرهادی اضافه کرد: سبک زندگی و امنیت غذایی و مسایل محیط زیستی و آب و هوا زندگی بشر امروز را بیشتر تحت تأثیر آثار و آسیب‌های جدی در حوزه سلامت قرار داده است و هر چه شدت پیدا کند باید راه‌های درمان و پیشگیری هم فعال‌تر شوند.

وی با تأکید بر لزوم پیشرفت ابزار کار پزشکی همزمان با پیشرفت تولیدات دارویی اظهار کرد: در حوزه ابزار و تجهیزات پزشکی در حوزه داخلی و بین‌المللی هر روز شاهد ارائه دستاوردهای جدید و پیشرفت‌های عظیمی هستیم و همه کشورها باید در راستای بومی‌سازی تکنولوژی در کشور خودشان تلاش کنند و پیشرفت‌های خودشان را داشته باشند اما الزاما مفهومش این نیست که هر کشوری باید همه چیزها را خودش تولید کنند بلکه باید از تجربیات بشری در تمام حوزه‌ها استفاده کنیم و مفهوم بومی سازی این نیست که در تمام نیازهای صنعتی و تولیدی، از صفر تا صد را خودمان خلق کنیم زیرا آن زمان دیگر جوامع بشری جایگاه خود را از دست می‌دهند ضمن اینکه دلایل منطقی و اقتصادی پشت آن نیست چرا که بسیاری از کشورها زیرساخت و منابع یکسان در اختیار ندارند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس ادامه داد: همچنین اگر بنا باشد اتفاقی بیفتد هزینه‌های کاذبی به آن حوزه تحمیل خواهد شد که هیچ ضرورتی ندارد و چیزی که دیگران تجربه و تولید کردند با هزینه‌های سنگین خودمان باید انجام دهیم.

فرهادی با تاکید بر اینکه امروز یکی از راه‌های بسیار موثر استفاده از صنعت گردشگری برای بهره گرفتن از تکنولوژی‌های مختلف است، گفت: در کشور ما گردشگری ظرفیت‌های خوبی دارد که شامل گردشگری دینی، زیارتی، طبیعت، سلامت و ... است که تأثیر بسیار فراوانی در رونق اقتصادی کشور دارند؛ در سال‌ها و دهه‌های اخیر گردشگری سلامت در بحث گردشگری جایگاه خود را باز کرده است که اگر به درستی استفاده شود، ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف می‌توانند به یکدیگر خدمات متقابلی ارائه کنند.

وی تصریح کرد: گردشگری سلامت به سایر شاخه‌های گردشگری به عنوان یک حوزه خاص می‌تواند به حوزه گردشگری به عنوان یک حوزه عام خدمات ارائه کند و از منابع درآمدی بسیار خوبی برای فعالان این صنعت و منابع ارزی کشور باشد که در رشد اقتصادی و مبادلات ازری اثربخش خواهد بود.

فرهادی گردشگری سلامت را مستلزم زیرساخت‌هایی دانست و بیان کرد: کشورها و شهرهای موفق در عرصه گردشگری سلامت در خصوص وجود بیمارستان و امکانات پزشکی حرفی برای گفتن باید داشته باشند و کشوری که به لحاظ متخصصان حوزه پزشکی دارای شهره و آوازه و در جامعه جهانی پذیرفته باشد و در حوزه توانایی ارائه خدمات درمانی مناسب داشته باشد و در حوزه پزشکی ابزار و امکانات روز داشته باشد در گردشگری سلامت موفق خواهد شد.

وی، قیمت تمام شده خدمات پزشکی در گردشگری سلامت را حائز اهمیت دانست و گفت: در کشورمان در همه این پارامترها حرف برای گفتن داریم و هم شاخص‌هایی که تعیین کردیم برای مردم کشورهای منطقه جذابیت دارد و در استان پیشرفت‌های پزشکی خوبی داشته‌ایم و شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور و کشورهای حاشیه خلیج حرف زیادی برای گفتن دارد و گردشگری سلامت ما فرصت خوبی برای تبادل فرهنگ ملت‌ها هم به شمار می‌رود.

برپایی نمایشگاه گردشگری سلامت و تجهیزات پزشکی در شیراز

فرهادی با اشاره به برپایی دو عنوان نمایشگاهی در حوزه پزشکی در شیراز گفت: نخستین نمایشگاه بین‌المللی خدمات پزشکی درمانی بهداشتی و گردشگری سلامت که برای نخستین بار در استان فارس برگزار می‌شود یکی از این نمایشگاه‌هاست که از 2 تا 5 آذرماه از ساعت 13 تا 20 در سه سالن سرو، بهار و نرگس به متراژ 6 هزار متر مربع و با حضور 160 شرکت کننده در قالب 180 غرفه برگزار خواهد شد و از کشورهای مختلف کشورهای منطقه مسئولان را دعوت کرده ایم.

وی ادامه داد: استان فارس در این حوزه بعد از تهران حرف اول را در صنعت نمایشگاهی و نمایشگاه حوزه پزشکی در کشور می‌زند و شرکت رویدادسازان توسعه فارس همکار ما در برپایی این نمایشگاه‌هاست.

فرهادی همچنین از برگزاری پانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی بیمارستانی و صنایع دارویی به همراه نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات آزمایشگاهی و توان بخشی خبر داد و گفت: همکار برپایی این نمایشگاه، شرکت توسعه تجارت آگه رسانه است و از 2 تا 5 آذرماه از ساعت 11 تا 18 دایر خواهد بود و در 9 هزار مترمربع 101 شرکت کننده در قالب 300 غرفه در سالن حافظ و ملاصدرا برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همزمان با این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه تجهیزات پزشکی در آلمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: قطعا این موضوع در بازدیدکنندگان متخصصان و از سوی دیگر گردشگری سلامت اثر دارد اما در همین شرایط هم نسبت به دوره‌های قبل 24 درصد افزایش مشارکت داشته‌ایم.

فرهادی تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های کلان نظام و کشوری سیاست‌گذاری در حوزه نمایشگاهی رفتن به سمت و سوی نمایشگاه‌های تخصصی در اولویت ماست زیرا نمایشگاه تخصصی مخاطب خاص خود را دارد.

وی از برگزاری یک سری برنامه‌های جانبی در این 2 عنوان نمایشگاهی هم خبر داد و گفت: این برنامه‌ها بیشتر جنبه آموزشی دارد و یک جلسه با ستاد تولید دانش بنیان حوزه پزشکی، یک سمینار آموزشی تجهیزات تنفسی، سمینار توزیع عرضه کنندگان اتحادیه صنف تجهیزات پزشکی با حضور یکصد 100 نفر مدعوین از این موارد هستند و استان‌های تهران، اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی، البرز و خراسان رضوی در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند یافت وافتتاحیه نمایشگاه 2 آذرماه ساعت 14 در سالن ملاصدرا برگزار خواهد شد.

فرهادی تاکید کرد: حرکت به سمت برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در اولویت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس است و بیش از ۹۰ درصد نمایشگاه‌های ما دارای عناوین تخصصی هستند که در ایجاد ارتباط بین تولید و مصرف موثر است.

انتهای پیام
captcha