آغاز ثبت‌ نام یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان» در کرمان
کد خبر: 4101793
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

آغاز ثبت‌ نام یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان» در کرمان

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان از آغاز ثبت‌ نام یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان» در دانشگاه‌های استان خبر داد.

یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان

نجمه موسی‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان، از آغاز ثبت نام یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان» در دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران (نشان خواجه نصیر‌الدین‌ طوسی) به همت سازمان دانشجویان و مرکز ملی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی جهاددانشگاهی و با همکاری معاونت‌های فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ گفت‌وگو را در دانشگاه‌ها نهادینه کنیم، افزود: مسابقات مناظره دانشجویی فرصتی برای یادگیری است و هدف اصلی از برگزاری این مسابقات گسترش دانش دانشجویان است.

موسی‌پور در خصوص اهمیت برپایی مناظرات دانشجویی گفت: مناظره حس پژوهشگری و پرسشگری را تقویت می‌کند و قدرت سخنوری و فن بیان را ارتقاء می‌دهد. دانشجویان در مناظرات ملزم می‌شوند استدلال را بیاموزند و نه تنها بر اطلاعات خود بلکه بر صحبت دیگران نیز تمرکز داشته باشند. دانشجویان همچنین یاد می‌گیرند در مدت کوتاهی با مطالعه و تحقیق بر روی موضوع، اطلاعات مفید را از بین انبوه منابع انتخاب و از داشته‌های خود در مسیر تعاملات پیش رو استفاده کنند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان برای حضور پر رنگ دانشجویان و دانشگاه‌های استان کرمان در یازدهمین دوره مسابقات ملی «مناظره دانشجویان» اظهار امیدواری کرد و گفت: فراخوان مرحله استانی مسابقات ملی مناظرات دانشجویی از اول آذر ماه در دانشگاه‌های استان کرمان آغاز شده است و دانشجویان تا ۲۰ آذرماه فرصت دارند برای ثبت‌ نام و کسب اطلاعات بیشتر باشماره ۰۳۴۳۳۲۵۷۳۴۲ داخلی ۱۱۳ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha