شناخت سبک زندگی شهدا راهی برای ترویج فرهنگ ایثار است
کد خبر: 4102732
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
مدیرکل امور شاهد وزارت آموزش و پرورش:

شناخت سبک زندگی شهدا راهی برای ترویج فرهنگ ایثار است

مدیرکل امور شاهد وزارت آموزش و پرورش تنها راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را شناخت شهدا و راه و روش آنها دانست و گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، لذا باید یاد شهدا در فضای جامعه معطر شود و از عزت، عظمت و قداست شهدا به خوبی صیانت کنیم.

پناهی روا مدیر کل امور شاهد وزارت آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از گلستان، زهرا پناهی روا، مدیرکل امور شاهد وزارت آموزش و پرورش در یادواره 600 شهید فرهنگی و دانش‌آموز که امروز، 6 آذرماه با حضور مسئولان استانی در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) برگزار شد، گفت: در همه شهدا اخلاص و ازخودگذشتگی وجود دارد، آنها در اعتقاداتشان بسیار راسخ بودند به طوری‌که برخی شهدا شاخص‌تر بوده و به نوعی الگویی در جامعه هستند.

مدیرکل امور شاهد وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: شهید چیت‌سازیان گفته بودند «اگر می‌خواهید از سیم خاردار عبور کنید باید اول از سیم خاردار نفس خود عبور کنیم» لذا اگر هوای نفس‌ گیر داشته باشد نمی‌توان به آرمان‌های شهدا دست پیدا کرد و خدایی شد.

پناهی روا تنها راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شناخت شهدا و راه و روش شهدا و نگاه کردن به سبک زندگی آنها دانست و گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند لذا باید یاد شهدا در فضای جامعه معطر شود و از عزت، عظمت و قداست شهدا به خوبی صیانت کنیم.

مدیرکل امور شاهد وزارت آموزش و پرورش وجود ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور سند افتخار جامعه دانش‌آموزی و مدارس دانست و افزود: امروزه با وجود هجمه‌های فضای رسانه مبنی بر تخریب افکار دانش‌آموزان، لذا در این رابطه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی با بیان‌اینکه هریک از شما دانش‌آموزان نخبگان و آینده‌سازان این کشور هستید، تصریح کرد: هدف دشمنان ضربه زدن به دانش‌آموزان و جامعه نخبگان است که در این رابطه هر یک از شما دانش‌آموزان می‌توانید با تأسی از سیره شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب تأثیرگذار باشید.

مدیرکل امور شاهد وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیام رسانی اهداف شهدا، وظیفه‌ای همگانی است گفت: امروز تجدید پیمان با شهدا و ادامه راه این عاشقان و عارفان الهی یک تکلیف بزرگ برای همه محسوب می‌شود.

انتهای پیام
captcha