جهادگرانی که گل لبخند را بر لبان کودکان محروم می‌نشانند
کد خبر: 4102779
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

جهادگرانی که گل لبخند را بر لبان کودکان محروم می‌نشانند

مسئول گروه جهادی شهید حاج حسن تاجوک گفت: خوشحالی و لبخندی را که بر چهره خانواده و کودکان بعد از اتمام کار جهادی در حوزه‌های مختلف می‌بینم برایم بهترین و بالاترین ارزش است و من را به آرامش می‌رساند، زیرا توانسته‌ام گل لبخند را بر لب خانواده‌های محروم بنشانم.

وحید حاجی آبادی جهادگر ملایریپیروان مردان راستین دوران دفاع مقدس امروز در عرصه جهاد و تلاش و محرومیت‌زدایی ثابت کردند که کار جهادی هرگز پایانی ندارد و جهادگران امروز از جنس همان بسیجیان روزهای دفاع مقدس هستند.

وحید حاجی‌آبادی، مسئول گروه جهادی شهید حاج حسن تاجوک، جوانی 31 ساله و دارای مدرک دکترای باغبانی است که در عرصه‌های مختلف جهاد با جوانان هم‌سن خودش به‌دنبال محرومیت‌زدایی است و حال فرصتی شد تا با این جوان ده هفتادی که در عرصه جهاد و سازندگی گام گذاشته صحبتی داشته باشیم.

حاجی‌آبادی به خبرنگار ایکنا از همدان گفت: در حال حاضر 50 تا 100 گروه جهادی در عرصه‌های مختلف در شهرستان ملایر مشغول به فعالیت هستند و گروه جهادی شهید حاج حسن تاجوک نیز با حضور بیش از 20 نفر در حوزه‌های مختلف کشاورزی، عمران و...، زیر نظر بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر و زیرمجموعه حوزه مقاومت امام حسن مجتبی(ع) فعال است.

این جهادگر با بیان اینکه فعالیت‌های جهادی را به‌صورت متمرکز و رسما از سال 1394 از بسیج مهندسین و به‌عنوان جذب نیروی خرید خدمت در بسیج سازندگی از سال 96 شروع کرده است، اظهار کرد: فعالیت‌های جهادی ما در شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف بوده و همچنان ادامه دارد.

مسئول گروه جهادی شهید تاجوک ملایر با اشاره به فعالیت‌های این گروه در قالب ساخت‌وساز، بهسازی و مرمت منازل خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، تهیه شیر خشک برای نوزادان خانواده‌های کم‌بضاعت و فعالیت‌های حوزه درمانی، افزود: همچنین احیای قنوات، جدول‌کشی نهرهای آب در روستاها، فعالیت مستقیم در نظام مهندسی شهرستان به‌عنوان کارشناس و کارشناس نظام مهندسی شهرستان، برگزاری کلاس‌های آموزشی از قبیل پرورش زنبورعسل، کلاس شیلات و گیاهان دارویی، گل‌محمدی و زعفران، محصولات گلخانه، انگور، پرورش قارچ و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی شوریجات و ترشیجات و شوریجات و... از دیگر فعالیت‎های این گروه است.

دعای خیر خانواده‌های محروم بدرقه راه جهادگران

وی با بیان خاطره‌ای از روزهای کار جهادی گفت: از سوی حوزه‌های مستقر در سطح شهرستان خانواده‌ای به من معرفی شد که قرار شد برای خانواده‌ای لوازم‌التحریر و بسته حمایتی تهیه کنیم، وقتی برای این امر به خانواده مراجعه‌ کردیم دیدیم که این خانواده از نظر معیشتی و مسکن و نیازهای اولیه زندگی به شدت با مشکل مواجه هستند.

وحید حاجی آبادی جهادگر ملایری

حاجی‌آبادی افزود: این خانواده در بحث مسکن مشکل بسیار جدی داشت، به‌صورتی که خانواده‌ای که ۲۰ سال تشکیل شده بود بدون حمام بود؛ با کمیته امداد امام خمینی(ره) صحبت شد و یک کمک معیشتی موقتی برای این خانواده در نظر گرفته شد، از طرفی وام اشتغال به خانواده تعلق گرفت و در زمینه دامپروری شروع به فعالیت کرد، همچنین به همت بنیاد مسکن توانستیم تکه زمینی برای ساختن را برای آنها در نظر بگیریم. خوشبختانه در مردادماه توسط بچه‌های بسیج سازندگی و گروه جهادی شهید حاج حسن تاجوک منزل را توانستیم تکمیل و  تحویل آن خانواده دهیم. این خانواده می‌گفتند وقتی وارد منزل جدید شدیم هر لحظه بچه‌ها از شوق گریه می‌کنند و دعاگوی جهادگران و سپاه هستیم.

برکت کار جهادی را به وفور در زندگی خود دیده‌ام

حاجی‌آبادی به برکت کارهای جهادی در زندگی خود اشاره کرد و افزود: این برکت را در جای جای زندگی‌ام دیده‌ام و خدا را شاکر هستم که بتوانم قدم کوچکی در راه رضای خدا و خلق خدا بردارم و این برای من بزرگترین افتخار در زندگی است. خودم نیز از خانوادهای متوسط هستم و سختی زندگی را به دوش کشیدم و از اینکه خداوند این توفیق را نصیبم کرده که از طریق جهادی و جهادگران و بسیج بتوانیم خدمت‌رسانی داشته باشیم بسیار خوشحال و خرسندیم.

این جوان جهادی یادآور شد: خوشحالی و لبخندی که روی چهره خانواده و کودکان بعد از اتمام کار جهادی در حوزه‌های مختلف می‌بینم برایم بهترین و بالاترین ارزش است و این من را به آرامش می‌رساند که توانسته‌ام گل لبخند را بر دل خانواده‌های محروم بنشانم.

گروه جهادی شهید حسن تاجوک

حاجی‌آبادی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب که می‌فرماید «کار جهادی را رسانه‌ای کنید تا به گوش همه برسد»، تصریح کرد: رسانه‌ای کردن به این معنی نیست که جهادگران بخواهند خود را معرفی کنند بلکه محتوای این صحبت این است که جهادگرانی که رایگان و فی سبیل‌الله در راه خدمت‌رسانی هستند را همه بشناسند که آن دسته از خانواده‌های آبرومند که بنا به هر دلیلی با مشکل مواجه هستند بتوانند نیازها و مشکلات خود را رفع کنند.

خودسازی و سازندگی؛ دو دستاورد اردوهای جهادی

این جهادگر ترویج فرهنگ کار و تلاش برای سازندگی و عمرانی کشور را یک اقدام انقلابی و جهادی خواند و افزود: خودسازی و سازندگی دو دستاورد مهم اردوهای جهادی است و امروز سازندگی و رفع محرومیت‌ها بهترین راه مبارزه با استکبار جهانی است.

وی با بیان اینکه در راستای رفع مشکلات ارتباط خوبی با مسئولان، خیران، مدیران واحدهای تولیدی و... داریم، گفت: در حال حاضر ۲۵ تا ۳۰ پروژه مناسب‌سازی در کل شهرستان داریم که در حال انجام است.

مسئول گروه جهادی شهید تاجوک ملایر با بیان اینکه تعدادی واحد مسکونی تحویل مددجویان شده است، گفت: کارهای جهادی ما همچنان ادامه دارد و با توجه به اینکه گروه جهادی شهید تاجوک یک گروه فعال است در مقاطعی نیز دانش‌آموزان و دانشجویان با این مؤسسه همکاری دارند.

وی یادآور شد: این گروه جهادی در حوزه‌های دیگر در سال‌های گذشته اقدامات فرهنگی داشته است که این اقدامات در راستای مشاوره به خانواده‌های آسیب‌دیده از آسیب‌های اجتماعی، شناسایی و ترک اعتیاد و... بوده، این اقدامات بیشتر شده و در راستای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جلسات و برنامه‌ها در حال انجام است که بتوانیم در این حوزه بیش از گذشته ورود پیدا کنیم.

گفت‌وگو از فاطمه رحمتی

انتهای پیام
captcha