انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دانشگاه ایلام
کد خبر: 4103326
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷

انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دانشگاه ایلام

تفاهم‌نامه‌ همکاری بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و دانشگاه ایلام با هدف اجرای پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز تا مرحله خلق دانش فنی و همکاری مشترک برای نوآوری و ایجاد بستر مناسب به منظور خلق فناوری بر مبنای ایده‌های جدید به امضا رسید.

امضاء تفاهم‌نامه‌ی همکاری دردانشگاه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی دانشگاه ایلام، مرتضی شاه میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست هم‌اندیشی با هیئت رئیسه دانشگاه ایلام که امروز، ۸ آذرماه در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دستاورد‌های علمی و صنعتی کشور در دوران انقلاب اسلامی به هیچ عنوان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. هنگام پیروزی انقلاب ظرفیت تولید واقعی صنعت پتروشیمی حدود ۱.۵ میلیون تن با چهار یا پنج محصول بود که امروز این میزان با رشد قابل ملاحظه‌ای از مرز ۹۰ میلیون تن فراتر رفته است.

وی گفت: بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب، درگیر جنگ ۸ ساله شدیم و حدود ۱۰ سال از پیروزی انقلاب، امکان توسعه صنعت نفت نبود و چند سالی نیز به بازسازی صرف شد و فرصت توسعه وجود نداشت، اما پس از آن برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه صنعت نفت با تکیه بر توان داخلی انجام شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: در تمام این سال‌ها تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه بر صنعت نفت ایران سنگینی کرده و درب‌های تمام تأسیسات صنعت نفت به روی جوانان ایرانی باز است و مجتمع‌های پتروشیمی و سایر طرح‌های نفتی می‌توانند مورد بازدید جوانان قرار بگیرند.

شاه‌ میرزایی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ورود دانش‌های نوین و نیز همکاری با مراکز دانشگاهی برای توسعه و پیشرفت صنعت دانش‌بنیان پتروشیمی حمایت می‌کند و انعقاد تفاهم‌نامه مابین دانشگاه ایلام و پتروشیمی جنبه عملیاتی بیشتری پیدا خواهد کرد.

در ادامه این نشست همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه ایلام و شرکت پتروشیمی به امضای معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رئیس دانشگاه ایلام رسید که راه ‌ندازی مرکز پژوهشی، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز تا مرحله خلق دانش فنی و همکاری مشترک برای نوآوری و ایجاد بستر مناسب به منظور خلق فناوری بر مبنای ایده‌های جدید، تربیت نیروی انسانی متخصص به‌منظور تحقق اهداف مورد نظر در بخش‌های مختلف و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

طاهر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام در این نشست خواستار راه ‌ندازی شعبه پژوهشکده پتروشیمی و صنایع هیدروکربوری در منطقه چوار شد و اظهار کرد: راه‌اندازی این شعبه که مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برای انجام آن قول مساعد داده در کنار پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام زنجیره را تکمیل و منطقه را متحول می‌کند.

انتهای پیام
captcha