لزوم بهره‌مندی از ظرفیت پژوهشگران به عنوان مشاوران سازمان‌ها
کد خبر: 4105350
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت پژوهشگران به عنوان مشاوران سازمان‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: باید از ظرفیت پژوهشگران و فن‌آوران به عنوان مشاوران سازمان‌ها بهره‌مند شویم.

محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان امروز، 16 آذرماه در آیین تجلیل از پژوهشگران و محققین شهرستان که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت پژوهش در توسعه، اظهار کرد: چالشی که بین صنعت و دانشگاه وجود دارد همواره دغدغه بوده و باعث ایجاد شکاف بین اندیشه‌ورزان و کارورزان شده است.

رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری شهرستان رشت افزود: آموزش و پژوهش اگر به درستی تحلیل شود رسالت ما مشخص می‌شود؛ «آموزش» فرآیند پاسخ دادن به سوالات بوده و کار دانشگاهیان است اما «پژوهش» فرآیند حل مسئله بوده و جزو سلسله کارهایی است که باید انجام گیرد.

وی گفت: کار آموزش در دانشگاه انجام می‌گیرد اما پایان‌نامه‌ها صرفا در حد پژوهش و تحقیق باقی‌ می‌مانند وگرنه کسی برای تجاری‌سازی آنها مراجعه نمی‌کند. این چالش باید حل شود، باید از ظرفیت پژوهشگران و فن‌آوران به عنوان مشاوران سازمان‌ها بهره‌مند شویم.

در ادامه علی باستی، رئیس پارک علم و فناوری گیلان در این مراسم با اشاره به لزوم توجه و اهمیت به پژوهشگران و نخبگان اظهار کرد: دنیا به سرعت در حال تغییر است که مبنای این تغییر هم پژوهش‌های نوآورانه است لذا میطلبد از ظرفیت پژوهشگران و نخبگان استفاده کنیم.

مرتضی رضایی ‌صوفی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان در ادامه این مراسم بیان کرد: بسیاری از کشورهای معاند می‌خواستند ایران را مانند دوران قبل از انقلاب نگه دارند، این حد از رشد سریع تولیدات علمی و فناوری به باور آنها نرسیده بود.

وی افزود: یکی از دلایل تحریم‌هایی که داریم به‌واسطه همین دستاوردهای بزرگ پژوهشی و کسب توفیقات فناورانه است. اگر می‌خواهیم در عرصه‌های علمی ترقی کنیم باید هر کدام در مسیر تقاضامحوری و حل مشکلات باشد لذا دانشمندان و محققین باید تلاش و تمرکز کنند تا یکی پس از دیگری مشکلات را با تحقیقات‌شان حل کنند.

انتهای پیام
captcha