اطاعت از خدا و رسول موجب خلود در بهشت الهی می‌شود
کد خبر: 4108608
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

اطاعت از خدا و رسول موجب خلود در بهشت الهی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در جلسه هفتگی تفسیر قرآن با بیان اینکه کسی که با خدا و اولیای الهی دوستی کند با خوبان عالم هستی محشور می‌شود، گفت: اطاعت از خدا و رسول موجب خلود و ابدیت در بهشت الهی می‌شود.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در جلسه هفتگی تفسیر قرآن و اخلاق که شامگاه، 29 آذر‌ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، با یادآوری سلسله مباحث جلسات گذشته، اظهار کرد: براساس آیه 13 سوره مبارکه نسا «تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا وَذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ» اطاعت از خدا و رسول موجب خلود و ابدیت در بهشت الهی می‌شود.

وی با بیان اینکه کسی که با خدا و اولیای الهی دوستی کند با خوبان عالم هستی محشور می‌شود، افزود: همچنین خداوند تبارک تعالی در آیه 17 سوره مبارکه فتح «وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ۖ وَمَنْ يَتَوَلَّ يُعَذِّبْهُ عَذَابًا أَلِيمًا» فرموده هر کسی خدا و رسول او را فرمان برد او را به باغ‌های بهشتی داخل کند که زیر درختانش نهرها جاری است و هر که مخالفت کند او را به عذابی دردناک دچار می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه کسی که از خدا و رسول پیروی می‌کند مستوجب فوز عظیم پروردگار می‌شود، گفت: براساس آیات الهی در مقابل کسی که از خدا و پیامبر اطاعت نمی‌کند بلکه روی برمی‌گرداند و عصیان می‌کند، دچار عذاب و عقوبت الهی می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی با قرائت آیه 14 سوره نسا بیان کرد: براساس این آیه کسی که از خدا و پیامبر اطاعات نمی‌کند، دچار عذابی خوارکننده و دردناک می‌شود که تا ابد گرفتار می‌ماند. در عالم قیامت براساس روایات همه از اعمال یکدیگر مطلع می‌شوند.     

امام جمعه رشت گفت: آیه 33 سوره احزاب «إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا» به آیه تطهیر معروف است که مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی با همکاری مرحوم آیت‌الله اشراقی در کتابی با عنوان «چهره درخشان» در حدود 200 صفحه به بررسی این آیه پرداخته است.   

وی افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) در روایت «يُستَدَلُّ على عَقلِ كُلِّ امرئٍ بما يَجري على لِسانِهِ، از آنچه بر زبان انسان رانده مى‌شود مى‌توان به خرد او راه برد» براین اساس خرد افراد را می‌خواهید بشناسید ببینید او چگونه حرف می‌زند و چه می‌گوید.

انتهای پیام
captcha