اعطای تسهیلات به محرومان به نیت شهدای خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4113005
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

اعطای تسهیلات به محرومان به نیت شهدای خراسان‌جنوبی

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی از اهدای ۴۰ سری جهیزیه و اعطای ۴۰ وام به محرومان به نیت شهدای این تیپ خبر داد.

سردار غلامعلی تناکی، فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی، به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار غلامعلی تناکی، فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان‌جنوبی، ۱۷ دی‌ماه در یادواره ۴۰ شهید تیپ مردم پایه سپاه انصارالرضا(ع) استان که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این شهدا از سال ۱۳۷۰ تاکنون در عملیات‌های مختلف در شرق، شمال شرق، جنوب شرق و ارتفاعات کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

فرمانده تیپ مردم پایه سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند به یاد این شهدا اهدا می‌شود، گفت: همچنین عملیات گازرسانی به ۴۰ خانه محرومان از طرف نیروی زمینی سپاه به ارزش یک میلیارد تومان و اهدای ۲۲۰ بخاری به محرومان به یاد این شهدای عزیز انجام شده است.

وی بیان کرد: اعطای ۴۰ وام ۵۰ میلیون تومانی به محرومان مناطق مرزی استان با ارزش دو میلیارد تومان از دیگر برکات این یادواره است.

ضرورت معرفی قهرمانان جنگ

سردار عبدالفتاح اهوازیان، پیشکسوت دفاع مقدس و همرزم شهید سلیمانی نیز اظهار کرد: در دفاع مقدس دو هزار و ۵۰۰ شهید ورزشکار و سه هزار دانشجوی شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده‌ایم، اما آنان را به نسل جوان و نوجوان معرفی نکرده‌ایم و به راحتی اجازه داده‌ایم دشمن به جای ما برای نسل جدید الگو تعریف کند.

وی با بیان اینکه امروز همه ما بر یک کشتی سواریم، راه پیروزی و پیشرفت ما حفظ وحدت حول محور ولایت فقیه است و از ابتدای انقلاب تاکنون رمز موفقیت ما در عرصه‎های مختلف، ولایت‌مداری بوده است، افزود: علاوه بر این در جنگ تحمیلی پنج هزار زن پشت جبهه بودند و به شهادت رسیدند و چهار هزار و ۸۰۰ بانوی جانباز، معلول و قطع نخاعی و ۱۷۶ زن آزاده داریم، اما چقدر این سرمایه‌ها را معرفی کرده‌ایم؟ وقتی این بانوان را برای جامعه معرفی نکردیم دشمن، افراد دیگری را به‌عنوان الگوی زنان جامعه ما معرفی کرده است.

اهوازیان با بیان اینکه وقتی این الگوها را برای جوانان معرفی نکرده‌ایم پس عرصه به نفع دشمن رقم خورد، همه بدانید شهدا عزادار، نوحه‌خوان، سخنران نمی‌خواهند و بلکه شهدا رهرو واقعی می‌خواهند، اظهار کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی بیش از ۴۰ سال پوتین برای دفاع از انقلاب و اسلام به پای داشت.

وی بیان کرد: اکسیری که شخصیت حاج قاسم را ساخت، این بود که 40 سال پا در رکاب ولایت فقیه و با شهدا بود، با شهدا ماند و در آخر هم شهدایی شد.

اهوازیان با بیان اینکه شهید علی هاشمی یکی از الگوهای ویژه شهید قاسم سلیمانی بود و افتخار می‌کرد که فرماندهی را از شهید علی هاشمی فرا گرفته است، گفت: سردار شهید سلیمانی ساده‌زیست بود و به هیچ وجه سوار ماشین آنچنانی نمی‌شد.

وی با اشاره به رشادت‌های مدافعان حرم بیان کرد: داعش تا ۱۸ کیلومتری یکی از شهرهای کشور عراق آماده بود، اما شهید سلیمانی اجازه نداد مردم مطلع شوند چون معتقد بود این دشمن برای دست‌اندازی به این خاک و این مردم باید از روی جنازه نیروهای نظامی رد شود.

همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی عکس شهدا را مؤذن خود می‌دانست و در تمام مأموریت‌ها از شهدای رفیقش کمک می‌خواست.

اهوازیان اظهار کرد: در مراسم تشییع سردار سلیمانی هفت میلیون نفر زیر تابوت این شهید بزرگوار را گرفتند، همه اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب، پیرمرد و پیرزن، محجبه و کم حجاب و جوانان در این مراسم حضور داشتند، چراکه همه به صادق بودن این شهید گواهی می‌دادند.

وی با بیان اینکه آنچه شهید سلیمانی را عزیز کرد این بود که به مردم دروغ نگفت، ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی به ما آموخت احترام به خانواده شهید احترام به امام زمان(عج) است و همیشه به تجلیل خانواده معظم شهدا تأکید داشت و خود نیز بنیانگذار بوسه زدن بر دست و پای مادران و پدران شهدا بود.

اهوازیان با اشاره به اینکه امروز دشمن برای جوانان ما روایت می‌کند باید شهیدان این مرز و بوم را جوانان معرفی کنیم تا الگوها جابه‌جا نشوند، بیان کرد: در حوادث اخیر، برخی نوجوانان و جوانان فریب نیرنگ‌ها و شبهه‌افکنی‌های رسانه‌ای دشمن را خوردند و وارد معرکه اغتشاش و آشوب شدند.

سردار عبدالفتاح اهوازیان، پیشکسوت دفاع مقدس

آفت دوگانگی و عدم ارائه الگوی مناسب

وی ادامه داد: آفت دوگانگی که امروز بخشی از جوانان را فرا گرفته به دلیل عدم ارائه الگوی مناسب به این قشر است و این در حالی است که شهدا بهترین الگوها برای جامعه هستند.

مشاوره فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن با شعار آزادی زنان به مردم آدرس غلط می‌دهد، افزود: زنان در هیچ کجای دنیا مانند ایران اسلامی عزت ندارند و بدانیم همه شهدا در دامان مادران مقید و متدین پرورش یافته‌اند؛ قبل از انقلاب، مدال‌های جهانی زنان ورزشکار ایران چهار مورد بوده و امروز بانوان ما حدود شش هزار مدال دارند و در عرصه‌های مختلف زنان جامعه ما حضور مثال‌زدنی دارند.

وی بیان کرد: تا زمانی که عطر شهید و شهادت در کشور به مشام می‌رسد، ناامنی در کشور وجود نخواهد داشت و تفکر عاشورایی و فرهنگ ایثار و شهادت حافظ نظام اسلامی است.

اهوازیان با بیان اینکه به‌دلیل شیوع کرونا سه سال فرزندان ما را گلخانه‌ای تربیت کردند و فرزندان ما نه معلم دیدند و نه استاد و همه فرزندان ما بی‌حساب و کتاب وارد فضای مجازی شدند، تصریح کرد: شهید آرمان علی‌وردی طلبه‌ای که جدیدا به دست اغتشاشگران به شهادت رسید حاضر نشد به ولایت فقیه ناسزا بگوید و توهین کند چون الگوی او حضرت عباس(ع) و شهدا بود، پس باید این الگوها را برای جوانان معرفی کنیم.

در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «قصه از محراب شروع شد»، خاطرات و زندگینامه این ۴۰ شهید مدافع امنیت خراسان‌جنوبی، از خانواده شهدای تیپ انصارالرضا(ع) نیز تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha