تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی در دو روز آخر هفته
کد خبر: 4113594
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹

تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی در دو روز آخر هفته

استاندار خراسان‌جنوبی از تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در دو روز آخر هفته خبر داد.

جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز، 20 دی‌ماه در جلسه ستاد مدیریت مصرف انرژی استان، اظهار کرد: با توجه به افت شدید دما طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش رو، کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان تعطیل هستند. 

وی با اشاره به دستورالعمل کارگروه هماهنگی و تأمین پایدار سوخت زمستانی کشور تصریح کرد: براساس این دستورالعمل، موضوع مدیریت انرژی در این سرمای فراگیر در کشور به استانداران محول شده است. 

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ریزش برف و باران در استان گفت: خدا را به جهت این نعمتی که نصیب استان می‌شود، شاکریم و امیدواریم مردم به‌ویژه کشاورزان بتوانند بعد از سال‌ها خشکسالی، در بارندگی‌ها از این فرصت بهره کافی را ببرند. 

قناعت اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته افت شدید دما ناشی از این بارندگی‌ها، میزان مصرف انرژی را در سطح کشور به همراه خواهد داشت، لذا طبق تصمیمات اتخاذ شده در کارگروه مدیریت مصرف انرژی استان، موضوع به‌گونه‌ای تدبیر شد که به هیچ عنوان افت فشار در بخش خانگی و یا قطعی گاز صنایع را نداشته باشیم. 

وی بیان کرد: تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی، صرفا به جهت تأمین رفاه عموم مردم اتفاق افتاده است؛ براساس مصوبه این کارگروه، تمام ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در روزهای ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه تعطیل هستند. 

قناعت ادامه داد: مراکز امدادی ـ عملیاتی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و حوزه‌های بهداشتی و درمانی از اجرای این طرح مستثنی هستند و همچنان به ارائه خدمات ادامه خواهند داد. 

وی با اشاره به ضرورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و عدم امکان به تعویق انداختن این آزمون‌ها، تصریح کرد: حوزه‌های آزمون نهایی و سراسری مدارس براساس دستورالعمل‌های آموزش و پرورش برقرار بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. 

استاندار خراسان‌جنوبی از همه هم‌استانی‌ها خواست نسبت به رعایت میزان مصرف انرژی در محیط منزل، اهتمام داشته باشند، چراکه هر درجه کاهش دمای وسایل گرمایشی در محیط منزل و کار، کمک مؤثری در راستای فعالیت‌های واحدهای تولیدی است. 

یادآور می‌شود، براساس جمع‌بندی این نشست، عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی به‌عنوان سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی در استان انتخاب و مقرر شد آخرین تمهیدات اتحاذ شده این ستاد را سخنگو به اطلاع مردم استان خراسان‌جنوبی برسانند.

انتهای پیام
captcha