سرمایه‌گذاری قرآنی؛ از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
کد خبر: 4123992
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

سرمایه‌گذاری قرآنی؛ از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در استان نیز دنبال شده و ثمرات و نتایج آن سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز چهارم اسفندماه در آیین اختتامیه جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین ویژه دانش‌آموزان و با موضوع نماز که در سالن غدیر بیرجند برگزار شد، گفت: تضعیف نماز یکی از دلایل انحراف از مسیر آرمان‌های انقلاب است که سعی کردیم با برگزاری دوره‌ها و جشنواره‌ها در راستای ترویج این فریضه گام برداریم.

وی با اشاره به مشارکت جامعه هدف برای تحقق این موضوع، اظهار کرد: جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین با موضوع نماز به همت گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، موسسه فرهنگی و هنری افق هزاره و موسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج، طرح ریزی شد.

فرخنده، هدف از این جشنواره را حمایت مادی و معنوی از تولیدکنندگان آثار هنری - سینمایی با عمق بخشیدن به فریضه نماز عنوان کرد و ادامه داد: تولیدات با موضوع نماز در دو قالب مستند و داستانی که با استفاده از تلفن همراه ضبط و تدوین شده در این جشنواره از دانش‌آموزان پذیرفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: اهمیت نماز اول وقت، ابعاد معنوی نماز، نماز در شرایط سخت، اهمیت نماز در مدرسه، حضور در نماز جمعه، نماز جماعت در خانه به همراه خانواده، اهمیت نماز اول وقت در کسب و کار، نماز در مسافرت و حضور دانش‌آموزان با خانواده در مساجد از محورهای جشنواره لیمو شیرین بود.

وی با بیان اينکه ۱۰۴ دانش‌آموز آثار خود را در قالب فیلم یک دقیقه‌ای ارسال کردند که از این تعداد ۳۶ نفر شایسته تقدیر شدند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه قرآنی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در استان نیز دنبال شده و ثمرات و نتایج آن سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

انتهای پیام
captcha