سال جدید انسان از عید فطر آغاز می‌شود
کد خبر: 4135921
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹

سال جدید انسان از عید فطر آغاز می‌شود

امام جمعه ایلام گفت: سال جدید انسان از عید فطر آغاز می‌شود که در مسیر بندگی خداوند متعال قرار گیرد و در واقع عید فطر، آغاز سالی برای رسیدن به خدا است که انسان متوجه باشد که اعمال دینی و واجبات خود را انجام دهد.

حجت الاسلام کریمی تبار، امام جمعه ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز، دوم اردیبهشت‌ماه در خطبه سیاسی نماز عید سعید فطر در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام، اظهار کرد: عید سعید فطر، ثمره زحمات یک‌ماهه مومنان و مبارزه با نفس و ریاضت در راه الهی و توجه مسلمانان به همدیگر است.

وی با بیان اینکه عید فطر، عیدی است که تمام مسلمانان جهان با هر رنگ و زبان و ملیتی که باشند به هم وصل می‌شوند، افزود: عید در اسلام عید پاداش مجاهدتی است که مسلمانان انجام داده اند، عید فطر پاداش مومنان به خاطر روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان و آمرزش فراتر از تصور ما برای کسانی است که مشمول غفران و رحمت الهی شده اند.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه امید است که جامعه اسلامی به این بلوغ معنوی برسد که معصیتی در آن انجام نشود، ابراز کرد: حضرت امام صادق علیه السلام در خصوص عید سعید فطر می‌فرماید که امروز روزی است که مومنان پاداش داده می‌شوند و این شبیه‌ترین روز به روز قیامت شماست، به یاد خروجتان از قبر‌های تان و منازلتان باشید که به سوی خدا با می‌گردید.

امام جمعه ایلام بیان کرد: در عید سعید فطر خدا به بندگانش مژده می‌دهد که همه مردان و زنان روزه دار تمام گناهان گذشته شما آمرزیده شده است، چنان که امروز متولد شده اید.

وی تصریح کرد: سال جدید انسان از عید فطر آغاز می‌شود که در مسیر بندگی خداوند متعال قرار گیرد و در واقع عید فطر، آغاز سالی برای رسیدن به خدا است که انسان متوجه باشد که اعمال دینی و واجبات خود را انجام دهد.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه به سالروز حادثه طبس در سال ۵۹ اشاره کرد و گفت: یکی از مناسبت‌های ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی مربوط به پنجم اردیبهشت ماه سال ۵۹ و معجزه‌ای حادثه طبس و سرآغازی برای شکست نظام استکباری و آمریکا با نصرت امداد‌های غیبی خداوند بود.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: آمریکا با تکیه به غرور و قدرت سیاسی و نظامی خود برای آزادی گروگان‌ها و نیروی‌های نفوذی ماجرای ۱۳ آبان سال ۵۸ اقدام به یک عملیات هلی بُرد انجام داد، هرچند برنامه ریزی آن‌ها صددر صد دقیق و از نظر هواشناسی بهترین زمان را پیش بینی کرده و قوی‌ترین و زبده‌ترین نیرو‌ها را برای این عملیات به کار گرفته بودند و، اما قدرت خداوند به واسطه حرکت رمل‌ها و ایجاد طوفان شن مانع پیشروی قوای نظامی آمریکا شد و این تیم با برجای گذاشتن تجهیزات نظامی خود در صحرای طبس، از انجام ماموریت خود ناتوان ماندند.

وی اظهار کرد: این آغاز قدرت نمایی جمهوری اسلامی در سطح بین المللی و شروعی بر شکست‌های متوالی و مرعوب شدن آمریکا در جهان بود و این امداد‌های غیبی نعمتی از خداوند متعال به ملت ما و باعث پیروزی ایران اسلامی در هرصحنه‌ای بوده است.

خطیب نماز عید سیعد فطر ایلام گفت: دلار همواره یکی از پشتوانه‌های قدرت آمریکا در دنیا بوده است که، اما امروز بسیاری از کشور‌های دنیا در معاملات بین المللی دلار را حذف و با پول خود تجارت انجام می‌کنند.

وی با بیان اینکه جهان اسلام به برکت استکبار ستیزی جمهوری اسلامی بیدار شده و جبهه و هسته‌های مقاومت در دنیا راه اندازی شده است، افزود: ملتی که پای ارزش‌های خود بایستند و از آرمان هایش دفاع کند نصرت الهی نصیبش می‌شود.

حجت الاسلام والمسلیمن کریمی تبار یادآور شد: وضعیت کنونی منطقه خاورمیانه و خلیج فارس یک رویکردی جدید نسبت به جمهوری اسلامی را در بین این کشور‌ها شکل داده است و کشور‌های منطقه برای ارتباط با کشور جمهوری اسلامی همه شرایط ما را پذیرفتند و امروز از جمهوری اسلامی استقبال و به نظام سلطه پشت کرده اند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: این ارتباطات جدید ایران با کشور‌های موثر منطقه همان وعده الهی و نوید بخش فصل جدیدی از دیپلماسی سیاسی در کشور بعد از سال‌ها مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر جهان سلطه است و بدون تردید در اینده عاملی برای توسعه و ترقی انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: شهدای گرانقدر ما برای استقلال و احیای حاکمیت الله و ارزش‌های دینی جان خود را تقدیم کردند و ایران اسلامی امروز به عنوان ام القرای دنیای اسلام نقش آفرینی می‌کند و باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

انتهای پیام
captcha