رشد تولید تنها با اقدامات جهادی محقق می‌شود
کد خبر: 4136999
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

رشد تولید تنها با اقدامات جهادی محقق می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: دستیابی به رشد تولید تنها با اقدامات جهادی ممکن است و تورم نیز در سایه رشد تولید مهار خواهد شد.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه شهرکرد امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با بیان اینکه انسان باید در دنیا چشم بینا پیدا کند، اظهار کرد: اگر افراد در این دنیا در پشت پرده زندگی کنند و درواقع حقایق را نبینند در جهان آخرت نیز نابینا بوده و امکان دیدن حقایق و بهشت را نخواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: ۹ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز شوراها نامگذاری شده که مسئله بسیار مهمی است، شورا در قرآن کریم نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و خداوند پیامبر اکرم(ص) را مأمور به مشورت گرفتن از مردم و بهره‌مندی از افکار جمعی موجود در جامعه می‌کند، خوشبختانه این موضوع در جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از قوانین اساسی است و شوراها در عرصه‌های گوناگون نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: تفکر سراسر تحجر وهابیت در گذشته به دست دشمنان شکل گرفت و همین تفکر خبیث منجر به تخریب بارگاه مقدس ائمه بقیع(ع) شد همچنین این تفکر اختلافات عمیق و بسیاری را در جهان اسلام و میان مسلمانان ایجاد کرد، همچنان نیز آسیب‌زا است نکته مهم این است که این تفکر در بین مسلمانان اهل سنت نیز جایگاهی ندارد.

نکونام با اشاره به روز کار و کارگر در ۱۱ اردیبهشت ماه، بيان کرد: این روز یکی از مناسبت‌های بسیار مهم محسوب می‌شود چراکه اسلام اهمیت بسیاری برای دو موضوع کار و کارگر قائل است همچنین بیکاری و فاصله گرفتن از کار به شدت در فرهنگ اسلام مذموم است و اولیای دین نیز افراد بیکار را تأیید نمی‌کردند.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: امسال به‌عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است و باید موضوعاتی همچون کار، کارگر، کارفرما، عوامل دولتی، مراکز دانش‌بنیان و... در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا به این ترتیب شاهد رشد تولید در کشور باشیم. درواقع دستیابی به رشد تولید تنها با اقدامات جهادی ممکن است و تورم نیز در سایه رشد تولید مهار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم است، تصریح کرد: معلمان نقش بسیار کلیدی در جامعه و تربیت نسل جوان برعهده دارند و بهترین الگو برای این افراد نیز شهید مطهری است چراکه ایشان دارای شخصیتی دلسوز، عالم، متفکر، دانشمند به معنای واقعی و... بود و امروز لازم است این ویژگی‌ها در وجود معلمان شکل بگیرد. البته جمعیت کثیری از جامعه معلم کشور دارای این ویژگی‌های متعالی هستند.

نکونام با اشاره به موضوع انتصاب مدیران، یادآور شد: در انتصابات لازم است به داشتن تخصص، تجربه و تعهدات ایمانی فرد توجه ویژه‌ای شود و این انتصابات براساس روابط صورت نگیرد، برخی مواقع افرادی در یک جایگاه منصوب می‌شوند که هیچگونه آشنایی با حوزه فعالیت خود ندارند و این نوع انتصابات خسارات بسیاری به همراه خواهند داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: انتصاب سرپرست در یک جایگاه مدیریتی نیز از دیگر موضوعات سؤال برانگیز به شمار می‌آید، در برخی موارد افراد در جایگاه سرپرست اقدامات بسیار خوبی دارند اما در مواردی نیز به دلیل انجام نشدن بررسی‌های دقیق ضعف‌هایی رخ می‌دهد.

وی افزود: درحال حاضر مدیریت صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری مطرح است و این انتظار از مدیران ارشد این دستگاه بسیار مهم و اثرگذار وجود دارد که مدیری با تجربه، متعهد، دارای نگاه ایمانی و انقلابی برای این جایگاه سازنده که باید صدا و سیمای اسلام را منعکس کند انتخاب کنند.

نکونام با بیان اینکه فاصله زیادی با سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، ادامه داد: لازمه بهره‌مندی از سفر دوم ایشان به استان اجرایی شدن مصوبات سفر اول است، باید رشد مناسبی در طرح‌های نیمه‌تمام موجود در استان که در سفر اول رئیس‌جمهور دارای اعتبار شدند دیده شود تا در سفر دوم علاوه‌بر اینکه مدیران نمره قابل قبولی دریافت می‌کنند، اعتبار مضاعفی نیز برای استان جذب شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: لازم است در استفاده اعتبارات اختصاص یافته به چهارمحال و بختیاری در سفر رئیس‌جمهور نظارت میدانی بیشتری انجام شود تا به این صورت مردم نیز توان مشاهده واقعی آثار حاصل از این صرف هزینه‌ها را داشته باشند و از هزینه نادرست بیت‌المال جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha