آئین بهره‌برداری از تجهیزات اطفای حریق در محیط زیست در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4137597
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲

آئین بهره‌برداری از تجهیزات اطفای حریق در محیط زیست در گلستان برگزار شد

آئین بهره‌برداری از تجهیزات اطفای حریق در محیط زیست با حضور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان و جمعی از محیط بان به همراه رزمایش اطفای حریق و تقدیر از حوزه پیشگیری اطفای حریق امروز، ۱۰ اردیبهشت در اداره کل یگان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

آئین بهره برداری از تجهیزات اطفای حریق

به گزارش ایکنا از گلستان، آئین بهره‌برداری از تجهیزات اطفای حریق در محیط زیست با حضور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان و جمعی از محیط‌بان به همراه رزمایش اطفای حریق و تقدیر از حوزه پیشگیری اطفای حریق امروز، ۱۰ اردیبهشت در اداره کل یگان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

کنعانی، مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان در این مراسم گفت: یکی از موضوعاتی که در استان گلستان اهمیت دارد، پیشگیری و اطفای حریق‌های احتمالی در گلستان است.

مدیر کل محیط‌زیست گلستان به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومانی در سفر اخیر رئیس جمهور به مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست در گلستان اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۸ تا سال ۱۴۰۱، ۶۰ میلیارد ریال برای توسعه شبکه اطفای حریق در پارک ملی گلستان هزینه شد اما سایر مناطق تحت مدیریت ما اعم از هیرکانیا، جهان‌نما، لوه و امثال آن فاقد شبکه اطفای بود که این دغدغه در سفر رئیس جمهور به گلستان مطرح شد.

کنعانی ادامه داد: سال گذشته بالغ‌ بر ۷۶ حریق در مناطق چهارگانه محیط زیست در سطح کشور رخ داده و بالای ۸۸ درصد علت شروع حریق عوامل انسانی، غیرعمدی بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه بودجه امسال یگان حفاظت محیط زیست کشور ۲۷۰ میلیارد تومان است، افزود: کارت همیار محیط زیست برای نیروهای داوطلب و مردمی محیط‌زیست صادر شده و در صورت بروز حادثه از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۲ مورد آتش‌سوزی قابل اشاره در جنگل‌ها و مراتع کل کشور داشتیم، افزود: علت ۸۸ درصد این آتش‌سوزی‌ها، عامل انسانی غیرعمد بود.

محبت‌خانی گفت: با همکاری رسانه‌ها و مردم می‌توانیم از حوادثی که عواقب جبران ناپذیری در پی داشته، جلوگیری کرد.

همچنین در این مراسم از فعالان حوزه پیشگیری اطفای حریق و فرمانداران ویژه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha