اهدای زندگی به ۳ بیمار همزمان با روز ملی اهدای عضو
کد خبر: 4142459
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۳

اهدای زندگی به ۳ بیمار همزمان با روز ملی اهدای عضو

رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از ثبت چهارمین اهدای عضو سال ۱۴۰۲ همزمان با روز ملی اهدای عضو در این استان خبر داد.

اهدای عضو

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، پانته‌آ رمضان نژاد، رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت ۳۱ اردیبشهت ماه روز ملی اهدای عضو، گفت: در پی تائید مرگ مغزی راضیه عارفی‌زاده ۲۸ ساله‌ از شهرستان لردگان، عمل جداسازی اعضای قابل پیوند این جوان شامل کبد و کلیه‌ها با رضایت خانواده وی در بیمارستان آیت‌الله کاشانی(ره) شهرکرد انجام شد.

وی افزود: کبد جداسازی شده پس از انجام امور مراقبتی، به مرد ۳۸ ساله نیازمند پیوند عضو در شهرکرد اهدا و زندگی‌بخش شد.کلیه‌های اهدایی نیز به استان فارس جهت پیوند به بیماران نیازمند منتقل شد.

رمضان نژاد در پایان از همه خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی تقدیر و برای این عزیزان از درگاه خداوند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرد.

گفتنی است، به‌منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی به آدرس www.skums.ac.ir نسبت به تکمیل فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha