صداقت؛ فضیلتی پرهزینه
کد خبر: 4144664
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸

صداقت؛ فضیلتی پرهزینه

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در پست اخیرش به «صداقت» پرداخته و آن را به عنوان فضیلتی پرهزینه یاد کرده است.

صداقت؛ فضیلتی پرهزینهبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین شریفی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، در پستی با عنوان «صداقت؛ فضیلتی پرهزینه» در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت:

علیرغم ادعای بسیاری از آدمیان که اهل صداقت‌اند؛ اما فی الواقع، یکی از گران‌ترین و پرهزینه‌ترین فضیلت‌های اخلاقی «صداقت» است. صداقت، از اوصاف پیامبری و پیامبران است. صداقت به منزله رأس ایمان است. صداقت محکم‌ترین پایه ایمان است.

به همین دلیل، نباید از هر کسی انتظار آن را داشت. فقط کسانی که ارزش انسانیت و فضیلت را دریافته باشند، می‌توانند اهل صداقت باشند و به همین دلیل است که امام رضا(ع) صداقت را در کنار امانت‌داری از مهم‌ترین نشانه‌های شیعه بودن برمی‌شمرد و می‌فرماید: «لاَ تَنْظُرُوا إِلَى کَثْرَةِ صَلاَتِهِمْ وَ صَوْمِهِمْ وَ کَثْرَةِ اَلْحَجِّ وَ اَلْمَعْرُوفِ وَ طَنْطَنَتِهِمْ بِاللَّیْلِ اُنْظُرُوا إِلَى صِدْقِ اَلْحَدِیثِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ؛ به بسیارى روزه و نماز مردم منگرید و نیز به بسیار حج گزاردن و کارهاى نیک و هیاهوى نماز شب ایشان منگرید؛ بلکه به راست گفتارى و اداى امانت بنگرید.»

انتهای پیام
captcha