پذیرش ۲۱۸ نفر از خراسان‌جنوبی در دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان
کد خبر: 4145155
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

پذیرش ۲۱۸ نفر از خراسان‌جنوبی در دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع 304 نفر از استان در مرحله اول هجدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان شرکت کردند که از این تعداد، 218 نفر پذیرفته شدند.

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: نتایج مرحله اول هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اعلام شد.

وی با بیان اینکه افراد برای مشاهده نتیجه به سایت bpms.telavat.ir مراجعه کنند، بیان کرد: افراد پذیرفته شده در این مرحله، مجاز به شرکت در مرحله دوم هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هستند که از ۱۵ لغایت ۳۱ تیرماه به صورت شفاهی و در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به بازبینی و ایجاد تغییراتی که در آیین نامه آزمون های حفظ تخصصی از جمله حذف نمره منفی و کاهش نمرات حد نصاب در برخی رشته ها صورت پذیرفت،در صد قبولی حافظان در این دوره نسبت به سال قبل به میزان دو برابر افزایش داشته است.

سلمانی با بیان اینکه باتوجه به این تغییرات، امسال این امکان برای حافظان بیشتری فراهم است که بتوانند درآزمون مرحله دوم (شفاهی) شرکت کنند، اظهار کرد: از خراسان‌جنوبی 14 نفر از برادران  در حفظ 10 جزء، هشت نفر در حفظ 20 جزء، 55 نفر در حفظ 30 جزء، در حوزه خواهران نیز 62 نفر در حفظ 10 جزء، 29 نفر در حفظ 20 جزء و 50 نفر در حفظ 30 جزء موفق به پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه حافظانی که به نتیجه آزمون خود اعتراض دارند می‌توانند تا تاریخ ۱۷ خرداد و با مراجعه به درگاهی که در قسمت اعلام نتایج مشخص شده، اعتراض خود را ثبت کنند، تصریح کرد: آن دسته از حافظانی که بتوانند در آزمون شفاهی حد نصاب‌های لازم را کسب کنند موفق به کسب مدارک درجات 3، 4 و 5 خواهند شد.

سلمانی بیان کرد: در مجموع 304 نفر در مرحله اول هجدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان شرکت کردند که از این تعداد، 218 نفر پذیرفته شدند.

 

انتهای پیام
captcha