مسئولان نگذارند خط نورانی امام(ره) خاموش شود
کد خبر: 4145354
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری:

مسئولان نگذارند خط نورانی امام(ره) خاموش شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با بیان اینکه مردم قدردان بوده و راه امام خمینی(ره) را به‌خوبی طی می‌کنند، گفت: مسئولان نیز تلاش کرده‌اند، اما باید خیلی بیشتر تلاش کنند تا نگذارند خط نورانی امام(ره) خاموش شود.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری، امروز، ۱۲ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی و با اشاره به اینکه یکی از لوازم تقوا آسان‌گیری امور در جامعه ایمانی است، اظهار کرد: در چنین حالتی، جامعه سالم حرکت خواهد کرد و یکی از امور که باید آسان گرفته شود، ازدواج جوانان است. 

وی با ذکر اینکه یکی از موانع جوانی جمعیت که امروز بسیار باید مورد توجه قرار بگیرد، سختگیری‌ها در امر ازدواج است، ادامه داد: این امر برای جامعه و جوانان مفاسدی به دنبال دارد و خاستگاه گناه است که به کاهش جمعیت منتهی می‌شود، لذا یکی از راه‌حل‌های رسیدن به جوانی جمعیت، آسان‌گیری ازدواج است.

نکونام بیان کرد: مهریه‌های سنگین و عواقب فراوان پس از آن، خریدهای پرهزینه، مهمانی‌های پرخرج، چشم و هم‌چشمی‌های نفسانی خانواده‌ها نسبت به هم، شروط بسیار دشوار و... از مسائلی هستند که در فرآیند ازدواج جوانان تحمیل می‌شوند و تبعات سوء فراوانی همچون طلاق، مشکلات معیشتی و... برای خانواده‌ها و جوانان به دنبال دارد.

امام‌ جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه جوانان به کسانی اقتدا کنند که با ازدواج آسان زندگی خود را آغاز کرده‌اند، گفت: اینان کسانی هستند که با هزینه‌های اندک قانع شده و یک زندگی ساده را آغاز می‌کنند، آنان به یکدیگر دل می‌سپارند و خانه و خانواده‌ای شیرین شکل می‌دهند.

حل مشکلات جامعه در سایه مشارکت عمومی 

نکونام در ادامه کاهش مشکلات جامعه را در گرو مشارکت عمومی دانست و توضیح داد: برخی مشکلات نتیجه مستقیم عملکرد بد مسئولان است که هر چه می‌شود باید آنها را با مطالبه و امر به معروف و نهی از منکر تقلیل دهیم و اصلاح کنیم؛ برخی مشکلات اما باید به دست خودمان باز شود، بنده توفیقی داشتم روز گذشته در دو مرکز نگهداری معلولان و سالمندان حضور یافتم که با خیریه و کمک‌های اداره می‌شوند.

امام‌ جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه تقوا به معنی حضور و یاری‌رسانی اجتماعی است، تصريح کرد: اقتضای شکرگزاری برای داشتن جسم سالم و از وظایف اجتماعی ما این است که به این‌گونه مراکز سر بزنیم و تا می‌توانیم نیازمندان جامعه را دستگیری کنیم و کمک‌های مالی و روحی و روانی را از آنان دریغ نکنیم؛ این دست نیکی‌ها و اقدامات خیریه از مصادیق آیه شریفه «تَعاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَ التَّقْوی» (مائده/2) است. این توصیه‌ها متوجه مسئولان نیز است که امیدواریم وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

نکونام با تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و نیز یادآوری سالروز قیام خونین ۱۵ خردادماه گفت: بعد از ارتحال امام(ره)، مقام معظم رهبری راه ایشان را ادامه دادند و امام خمینی(ره) در مورد رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «من این آقای خامنه‌ای را بزرگ کرده‌ام، کسی که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین‌انداز است، سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب، متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام و عالم به دین و سیاست.»

امام‌ جمعه شهرکرد به قرائت جملاتی از رهبر انقلاب در توصیف شخصیت امام راحل(ره) نیز پرداخت و بیان کرد: ایشان فرمودند: «آرمان‌های بزرگی که امام بیان می‌کردند عبارت بود از مبارزه با استکبار جهانی، حفظ اعتدال قاطع در خط نه شرقی و نه غربی، اصرار فراوان بر استقلال حقیقی و همه‌جانبه ملت، خودکفایی به معنای کامل، پافشاری فراوان و تمام‌نشدنی بر حفظ اصول دینی و شرع و فقه اسلامی، ایجاد وحدت اسلامی و... .» اینها از ویژگی‌های بارز و ثابت حضرت امام(ره) بودند و در این خطوط مصرانه پیش رفتند که نتایجش را هم دیدیم و ما نیز باید این مسیر را ادامه دهیم. 

نماینده ولی‌ فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری با تصریح اینکه مردم قدردان بوده و راه امام راحل را به‌خوبی طی می‌کنند، گفت: مسئولان نیز تلاش کرده‌اند، اما باید خیلی بیشتر تلاش کنند تا نگذارند خط نورانی امام(ره) خاموش شود، نگذاریم دشمن راه ایشان تحریف و چهره ایشان را مخدوش کند. امام(ره) یکپارچه نور بود که به جامعه نیز نورانیت بخشید و این نور نباید کمرنگ شود.

انتهای پیام
captcha