اگر امام نبود...
کد خبر: 4145726
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸

اگر امام نبود...

یک مبارز انقلابی در بیرجند گفت: اگر امام راحل نبود و آن دم مسیحایی وجود نداشت هیچ گاه انقلاب به پیروزی نمی‌رسید؛ در واقع شجاعت، شهامت، ایثار و گذشت و ایستادگی امام راحل ما را از پیچ سخت زمانه که استبداد بود رهانید.

سیدحسین اصغری، مبارز انقلابی بیرجندسیدحسین اصغری، مبارز انقلابی بیرجند که روزهای تحولات انقلابی امام راحل را درک کرده در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: قبل از قیام امام راحل قیام‌های زیادی داشتیم که به نام اسلام شکل گرفت. 

وی با بیان اینکه در تمام این مبارزات دفاع از مردم در مقابل کشورهای بیگانه اصل بود، تصریح کرد: این مبارزات به سرمنزل مقصود نرسیده و سرکوب شدند چراکه شاید تفکری چون تفکر امام راحل نداشتند. 

اصغری ادامه داد: در سال ۴۲ قیام ۱۵ خرداد آغاز شد که امام آغازگر آن بود و در شرایط وابستگی و استبداد، سرکوب مبارزان را داشتند؛ حتی ایشان فرمودند که سربازان انقلاب در گهواره  هستند. 

وی با بیان اينکه امام راحل بر روی حرف خود مصمم بوده و نگذاشت شرایط روی مردم و مسیرشان تاثیر بگذارد، تصریح کرد: اکثر جوانان در سال ۵۷ امام را شناختند اما تا پیش از آن عاشق سخنان وی شده بودند. 

این مبارز انقلابی با بیان اینکه در تاریخ دنیا سابقه نداشته که ۹۸ درصد مردم به یک انقلاب رای دهند، افزود: در هیچ نقطه‌ای از دنیا مراسم ارتحال یک رهبر با آن شکوه و عظمت برگزار نشده است؛ این نشان از شکرگزاری یک ملت برای رهبر است. 

اصغری ادامه داد: پس از ارتحال امام نیز ایشان تمام مواردی که انقلاب نیاز داشت، در وصیت نامه خود به يادگار گذاشتند که لازم است مسئولان امر همین موارد را طبق وصیت‌نامه دنبال کنند. 

وی با بیان اینکه مهم ترین تاکید امام بر مردم بود، افزود: الهی و مردمی بودن تفکر امام باعث تداوم انقلاب شده و اکنون نیز اگر مردم نباشند آرمان‌ها زنذه نمی‌ماند. 

وظیفه حال حاضر ما چیست؟

اصغری بیان کرد: اگر امام راحل نبود و آن دم مسیحایی وجود نداشت هیچ گاه انقلاب به پیروزی نمی‌رسید؛ در واقع شجاعت، شهامت، ایثار و گذشت و ایستادگی امام راحل ما را از پیچ سخت زمانه که استبداد بود رهانید.

وی با بیان اینکه برای تداوم انقلاب نیاز است به وضعیت موجود اقتصادی و فرهنگی بیشتر رسیدگی شود و مسئولان باید دیدگاه‌های اول انقلاب و فرمایشات رهبر را نصب‌العین خود قرار دهند، تصریح کرد: با عمل به آرمان‌های انقلاب، این شکاف ایجاد شده بین طبقات پر خواهد شد، شکافی که در ابتدای انقلاب مطرح نبود.

اصغری با بیان اینکه اگر امام خمینی(ره) و تفکر ایشان نبود هیچ گاه مبارزات به سرانجام نمی‌رسید، بیان کرد: تفکرات امام همراه با نقش پررنگ مردم باعث شد این انقلاب به اینجا رسیده و اکنون نیز همین مردم با ولایتمداری خود و آگاهی از نقشه‌های دشمن، آرمان‌های اسلامی را پابرجا نگه می‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: درست است که اگر امام نبود آرمان‌ها پیاده سازی نمی‌شد، اما اکنون و برای ادامه راه انقلاب نیز نیاز داریم تا همان تفکرات را ادامه داده و به آن عمل کنیم؛ این تفکرات در وصیت نامه امام بیان شده و باید در حوزه‌های علمیه و نظام آموزشی تشریح شود.

انتهای پیام
captcha