هجمه‌های دشمن با هدف تضعیف ایمان انجام می‌شود
کد خبر: 4145802
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵

هجمه‌های دشمن با هدف تضعیف ایمان انجام می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: هدف از هجمه دشمن تضعیف ایمان و گرفتن امید از ملت است و سعی می‌کند تا همه افتخارات و پیشرفت‌ها و اقتدارها را بی‌ارزش جلوه کند.

آیین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی‌ 14 خرداد در آیین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امام راحل طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب به دستورات خداوند متعال ایمان کامل و تمام داشت و یقین به راه، هدف و مردم از دیگر خصوصیات امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: برای پیمودن مسیر امام راحل باید سیره ایشان را به خوبی بشناسیم، در همان راه حرکت کنیم چون فرمایشات مقام معظم رهبری این امر را برای همه روشن کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی بیان کرد: امام خمینی(ره) هر چه داشت از قرآن و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) گرفته بود و شاگرد مکتب امیرالمومنین بوده و ویژگی‌های ایشان منطبق بر فرمایشات مولای متقیان علی (ع) در نهج‌‌البلاغه است.

وی ادامه داد: امام راحل دشمن را فراموش نکرد و باید توجه داشته باشیم که از همان ابتدای خلقت، حق و باطل در مقابل هم بودند که الان هم ادامه دارد و حرکت با قدرت و قوت در مسیر امام(ره) از وظایف اصلی ما محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بدانیم که دشمن دست بردار نیست تا ایران را به قبل از انقلاب برگرداند باید در مقابل این خواسته دشمن، محکم بایستیم و مقابله کنیم تا راه امام(ره) را ادامه دهیم.

وی گفت: همه هجمه دشمن بر تضعیف ایمان و گرفتن امید از ملت است و سعی می‌کند تا همه افتخارات و پیشرفت‌ها و اقتدارها را بی‌ارزش جلوه کند و جوانان انقلابی ملت بزرگ از امام راحل تبعیت کرده و کار را پیش بردند و نباید مخالفت برخی افراد ما را در این مسیر ناامید کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی عنوان کرد: اگر رهبری مقام معظم رهبری نبود، الان دشمنان بر ما تسلط داشتند بنابراین باید قدر حضرت آقا را بدانیم و از ایشان تبعیت کنیم و ولایتمدار باشیم. وی افزود: امام خمینی(ره) از دشمنان هراسی نداشت و این شجاعت و دلیرمردی را از مکتب امام علی(ع) آموخته است.

ضرورت استفاده از نیروهای کاربلد و کارآمد

منوچهر متکی، رئیس خانه احزاب و دبیر شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی نیز در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: ما نیازمند زمان هستیم تا ابعاد وجودی شخصیت امام خمینی(ره)، اثرگذاری او و کار بزرگ صورت گرفته توسط این شخصیت والامقام را بشناسیم.

وی افزود: استقلال بزرگترین ارمغان امام راحل به ملت ایران بود و همین امر موجب عزت و سربلندی مردم و رمز جاودانگی این شخصیت بزرگ در اذهان و قلب‌های مسلمانان است و امام به تربیت ملتی پرداخت تا آزادگی، شجاعت، عزت و شرف را بیاموزند و متعفن بودن وابستگی را حس و از آن اعلام انزجار کنند.
متکی بیان کرد: امام راحل دنبال مبارزه مسلحانه نبود و معتقد بود که انقلاب باید پایه مردمی پیدا کند و زیربنای اسلامی داشته باشد؛ عقیده داشت که منشا قدرت ما منطق حق است و محصول تمدن غرب مبتنی بر نژادپرستی و استفاده از بمب هسته‌ای، جنگ‌های جهانی و کشته شدن ده‌ها میلیون نفر بود و در میانه قدرت‌نمایی سرمایه‌داری غرب و سوسیالیسم و کمونیسم شرق، انقلاب امام روی داد و منبعی برای مقابله با گمراهی مردم شد.
وی ادامه داد: امام راحل دنبال جهان‌شمول کردن هدایت انسان‌ها بود و صدور حکم ارتداد سلمان رشدی و نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به نام روز قدس، دو ارمغان امام برای جامعه بشریت بود که سر منشا شکست دشمنان اسلام شد.
رئیس خانه احزاب تصریح کرد:  قدرت نمایی حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین در جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه با رژیم صهیونیستی نیز برگرفته از مکتب امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بوده و در حال حاضر هم خود اسرائیلی‌ها باور دارند این رژیم در حال محو شدن است.
وی گفت: امام به مردم اعتقاد داشت و مردم هم امام را باور داشتند و مردم در سال‌های گذشته و امروز، تکلیف خود را انجام داده و در تبعیت از مقام معظم رهبری هم پشتیبانی خود را از آموزه‌های انقلاب اسلامی به خوبی نشان داده و اکنون وظیفه ما مسئولان است که در راستای رفع مشکلات با همه توان تلاش کنیم.
متکی عنوان کرد: در دولت سیزدهم گشایش‌های زیادی در راستای رفع مشکلات مردم و توسعه مراودات کشور صورت گرفته، در حالی که در چهار دولت پیشین، نتوانسته بودیم عضو شانگهای شویم، در دولت جدید عضو شدیم و سیاست تعامل با همسایگان و کشورهای اسلامی هم جواب داد.
 
وی افزود: استفاده از نیروهای کاربلد و کارآمد دو فاکتور مهمی است که رمز موفقیت دولت‌ها محسوب می‌شود و موفقیت دولت هم موفقیت همه ملت است، تغییرات صورت گرفته در دولت نشان می‌دهد اراده برای بهتر شدن وضع وجود دارد.
 
رئیس خانه احزاب اضافه کرد: اغتشاشات صورت گرفته در پاییز سال گذشته حیله دشمنان بوده ک خیلی‌ها در پی آن، خود را آماده کرده بودند برای یک اتفاق و فکر می‌کردند که کار کشور تمام است و این وضع سختی ایجاد کرد ولی مردم در ۲۲ بهمن کار را در همه شهرها تمام کردند و پشتیبانی کم نظیر خود را از انقلاب اسلامی با وجود گلایه‌ها از وضعیت اقتصادی نشان دادند.
 
وی یادآور شد: این دولت برای تغییر وضعیت کنونی کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم ریل گذاری‌های غلط گذشته موفق بود که نتایج آن در ماه‌های آینده نمایان خواهد شد.

تمدن پوسيده غرب و استکبار جهانی رو به افول است

حجت‌الاسلام ناصر آقایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: وقتی در زندگی و سيره شخصيتی حضرت امام خمينی (ره) تامل کنيم می‌بينيم که او جهاد کرد و حق جهاد را به معنی واقعی کلمه به جاآورد و در واقع حرکت و سيره امام راحل الگویی شایسته برای تمام مسلمانان است و یکی از وظایف ما معرفی بنیانگذار کبیر انقلاب به عنوان یکی از مفاخر بزرگ دنيای اسلام به محسوب می‌شود.

وی افزود: سيره، هدف و سخن امام خمینی(ره) این بود که فرامین خداوند متعال در این دنيا محقق شود و همیشه دنبال به جا آوردن رسالت پيامبر(ص) و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) بود و فرمایشاتش، سخنان الهی و آکنده از خداشناسی و خداپرستی که باعث فرح و آرامش قلب انسان مومن می‌شود.

حجت‌الاسلام آقایی بیان کرد: انسان با تامل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نيز به این احساس می‌رسد چون که ایشان از تربيت یافتگان حقيقی مکتب خمينی کبير(ره) هستند و با نگاه به سخنان مردان خدا همچون شهيد محمد ابراهيم همت و شهيد سپهبد حاج قاسم سليمانی نيز به همين نتيجه می‌رسيم زیرا آن‌ها نيز همگی از تربيت یافتگان مکتب امام خمينی(ره) بوده و با جان و مال و آبروی خود در راه خدا جهاد کردند.

وی ادامه داد: در سال 1342 حضرت امام خمينی(ره) در راه خدا جهاد و قيام کرد و ملت مسلمان و شریف ایران اسلامی به ندای ایشان لبيک گفته و با تقدیم جان‌های عزیز خود باعث پيروزی این انقلاب اسلامی شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: هم اکنون پس از گذشت 44 سال این نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خامنه‌ای به راه خود قوی تر از گذشته ادامه می‌دهد و پرچم این انقلاب اسلامی را به دستان مبارک صاحب اصلی خود حضرت امام زمان(عج) تحویل خواهد داد.

وی گفت: هرچه رو به جلو حرکت می‌کنيم متوجه می‌شویم که وعده‌های صادق امامين انقلاب اسلامی محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام آقایی عنوان کرد: همچنين می‌بينيم که تمدن پوسيده غرب و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار، رفته رفته بيشتر رو به افول و نابودی می‌رود و دنيا به حقایق اسلام و انقلاب بيش از پيش ایمان می‌آورد.

 

انتهای پیام
captcha