توجه به محتواسازی دفاع مقدس از رهگذر تعامل دو نهاد
کد خبر: 4146459
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

توجه به محتواسازی دفاع مقدس از رهگذر تعامل دو نهاد

گسترش فعالیت‌ها و توجه به خدمت رسانی به خانواده‌های شهدا و همچنین فرهنگ سازی ایثار و شهادت با محتواسازی از طریق هم افزایی از جمله مواردی بود که در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با رئیس جهاددانشگاهی استان بر آن تاکید شد.

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با رئیس جهاددانشگاهی استانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی، امروز 18 خردادماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به گستره فعالیت‌های این نهاد، اظهار کرد: پیگیر مطالبات خانواده‌های شهدا و ایثارگران در تمام زمینه‌ها هستیم.

وی با تاکید بر افزایش مهارت و توانمندسازی خانواده‌ها، افزود: لازم است نیازمندی‌ها دیده شده و در راستای برنامه‌های مشترک گامی برداشته شود. مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی با تاکید بر استفاده از توان دانشگاهی و استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی، تصریح کرد: آماده همکاری با جهاددانشگاهی برای خدمت رسانی به خانواده‌های شهدا هستیم.

سیدمحمدحسین سید کاشی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز در این نشست با اشاره به تجربه موفق‌ نهاد در حوزه تحقیقاتی و مهارت افزایی، اظهار کرد: توانمندسازی و اشتغال از جمله فعالیت‌هایی است که در نهاد جهاددانشگاهی دیده شده و این نهاد در این زمینه تجربه اندوزی داشته است.

وی با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر بسیار ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: بر اساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعدادسنجی و توانمندسازی دردستور کار قرار گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه تجربیات خوبی در حوزه توانمندسازی، آموزش و خوداشتغالی داریم که امیدواریم فعالیت‌های مشترکی صورت گیرد، اظهار کرد: از سویی دیگر با توجه به فعالیت دو خبرگزاری در نهاد جهاددانشگاهی، امیدواریم بستری فراهم شود تا تجربیات خانواده‌های شهدا و موفقیت‌های آنان اطلاع رسانی شود تا جامعه بیشتر با این راویان جنگ آشنا شوند.

سیدکاشی یادآور شد: آماده عملیاتی سازی هر نوع قرارداد مشترکی با بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم تا در بخش‌های مختلف تحقیقاتی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی فعالیت اثربخش داشته باشیم.

سپیده قلندری، سردبیر خبرگزاری ایکنا نیز در این نشست بر آمادگی رسانه برای ترویج و فرهنگ سازی و توجه علمی به مقوله ایثار و شهادت، اظهار کرد: توجه به خانواده‌های شهدا و بیان تجربیات آنان می‌تواند در رسانه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر تدوین برنامه‌ای مشترک رسانه‌ای، افزود: در این راستا می‌توان با محتواسازی و ارائه یادداشت‌های مکتوب و تصویرسازی یک کار مشترک و مستمر ترتیب داد تا شهدای شاخص و خانواده‌های آنان و موفقیت‌هایشان را رسانه‌ای کرد.

انتهای پیام
captcha