تقویت فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد انقلابی در استان‌ها
کد خبر: 4149109
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
در جلسه مجمع نمایندگان گیلان با وزیر ارشاد مطرح شد

تقویت فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد انقلابی در استان‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به برگزاری جلسه مجمع نمایندگان گیلان با وزیر ارشاد، گفت: تقویت فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد انقلابی در استان‌ها از تأکیدات این جلسه بود.

رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی، رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در توضیح موضوعات مطرح شده در نشست مجمع نمایندگان استان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که شامگاه، 29 خردادماه برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه در خصوص اقدامات مثبت فرهنگی در استان گزارشی ارائه شد.

وی از جمله موارد مطرح شده را شامل هم‌افزایی و تعامل مثبت با نمایندگان، رشد 55 درصدی نشر کتاب در سال 1401 نسبت به سال 1396(سال نخست دولت سابق)، احیای مجتمع‌های فرهنگی تعطیل شده که در حال حاضر به‌طور مستمر در حال خدمات‌دهی هستند، بازگشایی تئاتر شهر رشت پس از 17 سال، برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری همچون کنسرت‌ها و تئاترها که بدون حاشیه در حال برگزاری است و تزریق بودجه فرهنگی همچون فصل پنج در استان که طی یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده، عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تحسین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از رویکرد انقلابی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: تقویت فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد انقلابی در استان‌ها از تأکیدات نمایندگان در این جلسه بود.

وی با دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در جشنواره طنزپهلو، ادامه داد: بزرگداشت مرحوم صابری فومنی(گل آقا) و بزرگداشت دکتر محمد معین، مرمت و تعمیر مجتمع‌های فرهنگی در شهرستان‌ها و نیز اختصاص بودجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و هیئات مذهبی از جمله درخواست‌های نمایندگان استان در این نشست بود.

ثقتی با اشاره به توصیف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از گیلان به‌عنوان استانی که شخصیت‌های بزرگی همچون آیت‌الله بهجت، استاد احمد سمیعی‌گیلانی، هوشنگ ابتهاج، دکتر معین و ... در آن حیات یافته‌اند، گفت: وزیر ارشاد، گیلان را استانی فرهنگ‌خیز و قطب فرهنگی کشور دانست که با توجه به شخصیت‌های بروز و ظهور یافته از آن و نیز ظرفیت‌های استان، نگاهی ویژه به گیلان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان استمرار کمک‌های بودجه‌ای به استان‌ها از جمله گیلان، مرمت مجتمع‌های فرهنگی، تزریق نیروهای انقلابی در بدنه و توضیح فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون رونق کنسرت‌ها، نمایش‌ها، فروش پرشمار کتاب در نمایشگاه امسال که رشد 100 درصدی هم به لحاظ فروش کتاب، هم بازدید مردم و نیز خرید کتاب داشته و ارسال پستی کتاب به روستاها به طور رایگان، رویکرد فرهنگی به موضوع حجاب و عفاف در نمایشگاه که مورد تحسین رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و نیز برگزاری جشنواره‌های فیلم و تئاتر که با استقبال خوب هنرمندان و اهالی فرهنگ همراه بود را از موارد مطرحه توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه مطرح کرد.

انتهای پیام
captcha