تکمیل پروژه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی؛ نیازمند اعتبارات 490 میلیارد تومانی
کد خبر: 4150582
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳

تکمیل پروژه دفاع مقدس خراسان‌جنوبی؛ نیازمند اعتبارات 490 میلیارد تومانی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان سرعت گرفته، اما هنوز به اعتبارات نیاز داریم، گفت: در مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه 490 میلیارد تومان است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبیسرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در خصوص اعتبارات بزرگ‌ترین پروژه دفاع مقدس استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تکمیل باغ‌موزه دفاع مقدس به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه در این حوزه به‌عنوان یک پروژه شاخص در شرق کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان از سال گذشته با مشخص شدن اعتبارات سرعت گرفت، افزود: تا سال گذشته فونداسیون شش هزار مترمربع این پروژه انجام شده و سازه سه هزار مترمربعی آن در حال تکمیل است که در صورت تخصیص اعتبارات سرعت می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به تخصیص اعتبار 22 میلیارد تومانی طی سال گذشته تصریح کرد: با همراهی مسئولان اکنون این پروژه به سمت تکمیل نزدیک شده؛ اما افتتاح آن طی امسال صورت نخواهد گرفت، چراکه اعتبارات نسبت به حجم پروژه تخصیص نیافته است.

فلاحی با بیان اینکه اعتبارات تخصیص یافته برای این موزه در سفر اول ریاست جمهوری 80 میلیارد تومان بود، افزود: این مبلغ طی سه سال از سال 1401 تا 1403 برای اجرای فاز اول تخصیص یافت و اکنون این پروژه در فاز اول پیشرفت 20 درصدی دارد و سپس وارد فازهای بعدی خواهیم شد.

وی از تعریف سه فاز ساخت ابنیه، محوطه‌سازی و موزه‌آرایی و تولید محتوا برای این پروژه گفت و بیان کرد: در فاز اول هستیم و امید داریم با تخصیص اعتبار 35 میلیارد تومانی که تعریف شده روند این پروژه نسبت به سال‌های گذشته سرعت گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مجموع اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه 490 میلیارد تومان است، تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که فاز اول با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان به اتمام برسد و برای دو فاز بعدی پروژه شامل محوطه‌سازی و موزه‌آرایی و تولید محتوا تحصیص اعتبار بیش از 400 میلیارد تومان را نیاز داریم.

فلاحی با بیان اینکه کمک دولت و حمایت آن را برای تکمیل و احداث پروژه به‌عنوان یک مجموعه گردشگری و فرهنگی نیاز داریم، تصریح کرد: این موزه‌ها باعث انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل حاضر می‌شوند و این پروژه در واقع دانشگاهی برای تعلیم فرهنگ دفاع مقدس بوده و بنابراین نیاز استان است که باید هرچه سریع‌تر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام
captcha