رسانه‌ها بهترین میدان را برای تبلیغ دین و آیین دارند
کد خبر: 4154975
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
آیت‌الله فلاحتی:

رسانه‌ها بهترین میدان را برای تبلیغ دین و آیین دارند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه رسانه‌های نوشتاری، گفتاری و تصویری بهترین میدان را برای تبلیغ دین و آیین دارند، گفت: این رسانه‌ها باید ایده‌پرداز و به فکر تولید اثر باشند.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، امروز، 23 تیرماه در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش رئیس‌جمهور و وزرای دولت برای حل مشکلات مردم، اظهار کرد: کشورهای آفریقایی در حوزه‌ سیاسی و فرهنگی همواره مورد توجه سایر ملت‌ها بوده‌اند اما ما در یک دهه اخیر نسبت به ارتباط و تعامل با آن‌ها غفلت کردیم لذا سفر اخیر رئیس جمهور به آفریقا گامی اثرگذار در تقویت روابط خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از حضور وزیر ارشاد در استان برای احیای ارزش‌های فرهنگی و هنری، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمند تحول زیربنایی بود، این وزارتخانه فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشت و هنوز چند کار اساسی باید در این وزارتخانه انجام شود که در حال انجام است و یکی از آن‌ها ریل‌گذاری در عرصه‌های مدیریتی برای ورود نیروهای جوان دلسوخته و فداکار و مجاهد است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه جهاد عملی است که دشمن را از میدان دور کند و مسیر را برای احیای ارزش‌ها هموار کند، گفت: تلاش در راستای خنثی کردن فتنه، ناهنجاری و توطئه‌های دشمنان یک جهاد است. برخی از افراد سعی در تخریب و تحریم جشنواره فیلم فجر داشتند اما این جشنواره از سال‌های گذشته، با استقبال بیشتری مواجه شد و که نشان می‌دهد مردم ارزشی و انقلابی همچنان پای کار هستند.

وی با اشاره به ضرورت به‌کارگیری افراد دارای ایده، اراده، خوش‌ذوق، خوش‌نام و مجاهد در عرصه‌های مختلف مدیریتی بیان کرد: از ظرفیت ایده‌پردازان و اندیشه‌ورزان در وزارتخانه استفاده شود و در انجام امور هم در عین حال که نباید سرعت را فدای دقت کرد، سرعت نیز مورد توجه باشد.

امام جمعه رشت به آسیب‌های عادت کردن بعضی مردم به فیلم‌های خارجی اشاره و بیان کرد: در عرصه هنر هنرمندان و کارگردانان انقلابی داریم که برای فعالیت در عرصه هنر، هنرمندانه وارد میدان می‌شوند؛ سریال‌های ماندگاری همچون سریال حضرت علی(ع) توسط هنرمندان و کارگردانان ایرانی ساخته شده که بسیار تاثیرگذار بود؛ امروز هم فیلم‌سازان و هنرمندان‌ ما باید در تولید اثر به این مسئله که قرار است برای مسلمان ایرانی فیلم بسازند، توجه کنند و تولیدات‌شان مطابق با این فرهنگ باشد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه رسانه‌های نوشتاری، گفتاری و تصویری نیز بهترین میدان را برای تبلیغ دین و آیین دارند، تصریح کرد: این رسانه‌ها هم باید ایده‌پرداز و هم به فکر تولید اثر برای مسلمان ایرانی باشند؛ وزارت ارشاد پیشانی فرهنگ و هنر کشور است لذا باید تلاش شود در عرصه فرهنگی ریل‌گذاری کنید و بستر را برای جضور جوانان خلاق و مؤمن و با ایده فراهم نمایید.

انتهای پیام
captcha