زیرساخت‌های گردشگری البرز نیاز به تقویت دارد
کد خبر: 4155158
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
رحیم خاکی:

زیرساخت‌های گردشگری البرز نیاز به تقویت دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این استان گفت: البرز ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری دارد، به‌ویژه از لحاظ گردشگری طبیعی و روستایی غنی است؛ اما زیرساخت‌های گردشگری البرز نیازمند تقویت است.

رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اظهار کرد: حدود ۱۳ سال از استان شدن البرز می‌گذرد، اما در زمینه معرفی جاذبه‌ها و تقویت زیرساخت‌های گردشگری اقدامات اساسی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه هر چقدر زیرساخت‌های گردشگری استان قوی‌تر باشد ظرفیت جذب گردشگر بیشتر می‌شود، افزود: بنابر تعریف سازمان جهانی گردشگری، گردشگر کسی است که حداقل ۲۴ ساعت در محل مقصد خود اقامت داشته باشد. با فراهم شدن زیرساخت‌ها میانگین زمان اقامت مسافران در استان نیز افزایش می‌یابد که این موضوع یکی از اهداف مهمی است که اداره‌کل دنبال می‌کند.

خاکی بیان کرد: از سوی دیگر باید روستاهای هدف گردشگری به زیرساخت‌های مختلف درمانی، رفاهی و... مجهز شوند تا فقط اقامت مدنظر نباشد. به‌عنوان نمونه اگر گردشگر نیاز به پزشک داشت دغدغه نبود مرکز درمانی را نداشته باشد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اولین نکته حائز اهمیت برای گردشگران را احساس امنیت عنوان کرد و گفت:  این امنیت با فراهم بودن زیرساخت‌ها حاصل می‌شود که اقدامی بسیار مهم در زمینه توسعه گردشگری است.

انتهای پیام
captcha