بازدید مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز از دفتر خبرگزاری ایکنا
کد خبر: 4157649
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴

بازدید مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز از دفتر خبرگزاری ایکنا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری ایکنای استان به نقش رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها رسالت بزرگی در راستای ترویج این فرهنگ و همچنین تبیین وصیتنامه و زندگینامه شهدا و بحث جهاد تبیین برعهده دارند.

سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرزبه گزارش ایکنا از البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز صبح امروز، دوم مردادماه در جریان بازدید از خبرگزاری ایکنای البرز با اشاره به نقش رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: خبرگزاری‌ها و رسانه رسالت بزرگی در راستای ترویج این فرهنگ و همچنین تبیین وصیت‌نامه و زندگی‌نامه شهدا و بحث جهاد تبیین برعهده دارند.

وی به برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا برای پاسداشت مقام شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوانان و تجلیل از خانواده شهدا به‌عنوان یک وظیفه اشاره کرد و گفت: تبیین جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند همکاری بیشتر و دوسویه بنیاد شهید و امور ایثارگران با رسانه‌ها است که بتوان با استفاده از ظرفیت رسانه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات بنیاد شهید برای خدمت‌رسانی به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران افزود: در راستای ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف به‌خصوص خانواده شهدا، طرح پایش سلامت این خانواده‌ها به‌صورت دوره‌ای و مستمر اجرا می‌شود.

رستمیان همچنین به ارائه آموزش‌های مهارت‌آموزی در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف با همکاری آموزش و فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: این آموزش‌ها به‌صورت رایگان ارائه می‌شود و افراد شرکت‌کننده در این آموزش‌ها پس از اتمام دوره از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در ادامه با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف وضعیت ایثارگران شاغل در ادارات و دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی اظهار کرد: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران که مصوبه مجلس بوده به همه دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی ابلاغ شده است و قرار بر این بود تا 29 اسفند 1400 تبدیل وضعیت‌ها به سرانجام برسد، اما به‌دلیل کج‌سلیقگی بعضی مدیران دستگاه‌های اجرایی این امر به‌صورت کامل اتفاق نیفتاده است. 

وی با بیان اینکه کار احصای ایثارگران واجد شرایط در استان البرز به پایان رسیده است، گفت: تعداد چهار هزار و 984 نفر ایثارگر واجد شرایط تبدیل وضعیت در دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی و خصوصی استان البرز شناسایی شده‌اند که از این تعداد احکام تبدیل وضعیت برای بیش از چهار هزار نفر آنها صادر شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه کار تبدیل وضعیت دیگر ایثارگران شناسایی‌شده در مراحل گزینش دستگاه‌هاست، بیان کرد: متأسفانه بیشتر مقاومت‌ها در راستای تبدیل وضعیت ایثارگران در لایه‌های کارشناسی است که ضرورت دارد با استفاده از مجاری قانونی در راستای توجیه مدیران کم‌کار اقدام کرد.

انتهای پیام
captcha