حضور در مسابقات قرآن به نوعی تعظیم شعائر الهی است
کد خبر: 4157757
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲

حضور در مسابقات قرآن به نوعی تعظیم شعائر الهی است

یکی از شرکت‌کنندگان مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی، با تأکید بر اینکه حضور در مسابقات و مجالس قرآنی و رونق بخشی به این محافل به نوعی تعظیم شعائر الهی است، گفت: مسابقات قرآنی هر قدر پربارتر برگزار شود، همانقدر نتایج مؤثری در جامعه خواهد داشت.

کریم جعفرنژاد، حافظ کل قرآن

کریم جعفرنژاد، یکی از شرکت‌کنندگان رشته حفظ کل مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی که با لباس روحانیت در صحنه مسابقات حاضر شده بود، خود را طلبه‌ای معرفی می‌کند که به توصیه استادش از سال ۸۳ شروع به حفظ قرآن کرده و در مجموع با اختصاص یک سال زمان مستمر توانسته قرآن را به روش و سبک منحصر به فرد خود و بدون حضور در کلاس‌های آموزشی، حفظ کند. 

این حافظ کل قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، برترین و مهم‌ترین مزایای حفظ قرآن را انس با قرآن مطرح کرد و گفت: حفظ قرآن به نوعی ذکر و یاد خداوند بوده همانگونه که در قرآن به‌عنوان ذکر، مطرح شده است و همچنین تدبر در آیات قرآنی نیز باعث می‌شود تا قرآن را در زندگی جاری کرده و در حقیقت عامل به قرآن باشم. 

جعفرنژاد با تأکید بر اینکه حضور در مسابقات و مجالس قرآنی و رونق‌بخشی به این محافل به نوعی تعظیم شعائر الهی است، گفت: روحانیون نیز به‌عنوان الگوهای جامعه باید در صف اول چنین برنامه‌هایی باشند و مسابقات قرآنی هر قدر پربارتر برگزار شود، همانقدر نتایج مؤثری خواهد داشت.

طلبه‌ا‌ی که یک ساله حافظ قرآن شد تا سربازی که از پادگان رسید

متسابقی که از پادگان به سالن مسابقه آمد 

علیرضا کشی‌زاده جوان ۲۳ ساله‌‌ای است که دوران سربازی خود را طی می‌کند، او یکی از شرکت‌کنندگان مرحله شهرستانی مسابقات اوقاف در استان است که برای شرکت در این دوره از مسابقات، مرخصی ساعتی گرفته و درحقیقت با لباس سربازی و از پادگان به سالن مسابقات آمده بود. وی متولد سال ۷۹ بوده و دارای مدرک فوق دیپلم حقوق است و از شش سال قبل حفظ قرآن را شروع کرده و توانسته طی پنج سال حافظ کل قرآن شود.

وی ادامه داد: حفظ قرآن تأثیر بسیاری در زندگی‌ام داشت و از زمانی که شروع به حفظ کردم دریافتم که با حفظ و قراردادن معانی و مفاهیم قرآنی در یکدیگر معجون عجیبی درست می‌شود که لذت آن را فقط یک حافظ قرآنی درک می‌کند. 

کشی‌زاده، با اشاره به گشایش‌هایی که حفظ قرآن در زندگی وی داشته است، یادآور شد: حفظ قرآن در حقیقت باعث حفظ قلب انسان شده و روز به روز حافظه فرد را نیز تقویت کرده و باعث می‌شود درس‌ها نیز به خوبی فراگرفته شود. 

این حافظ جوان با بیان اینکه در اوایل حفظ قرآن روند بسیار سخت به نظر می‌رسد، اما به‌تدریج راحت‌تر و در نهایت بسیار آسان می‌شود، گفت: چنانچه بنده نیز آخرین جزء را صرفاً در یک روز حفظ کردم و توفیق شد در مشهد حفظ قرآن را تمام کنم. به همه همسالانم توصیه می‌کنم، حفظ قرآن را امتحان کنند، ابتدای کار حتی نمی‌توانستم قرآن را روخوانی کنم اما به برکت قرآن شروع به حفظ و قرائت کردم و با لذت و اشتیاق تمام، حافظ کل قرآن شدم. 

وی سطح برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن را خوب ارزیابی کرد و گفت: سال‌های قبل هم در این مسابقات شرکت کرده بودم اما امسال کیفیت برگزاری بسیار خوب بوده و متسابقین نیز در سطح خوبی قرار داشتند. 

گفت‌وگو از امرعلی گل محمدی

انتهای پیام
captcha