«برمدار مد»
کد خبر: 4161092
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
معرفی کتاب؛

«برمدار مد»

کتاب «برمدار مد» با تدوین «هوشنگ عبدی» به بررسی عوامل برترساز توان رزم ایران در «عملیات والفجر ۸» به‌رشته تحریر در آمده است.

«برمدار مد»به گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از دفاع‌پرس اردبیل، کتاب «برمدار مد» با تدوین هوشنگ عبدی به بررسی عوامل برتر ساز توان رزم ایران در عملیات والفجر ۸ به رشته تحریر در آمده این کتاب در ۲۲۲ صفحه و تیراژ ۱۰۰۰ جلدتوسط انتشارات «خط هشت» منتشر شده است.

کتاب «برمدار مد» ضمن بررسی عوامل برتر ساز توان رزم ایران در عملیات والفجر ۸ و به نمایش گذاشتن سبک‌های نوین و تئوری‌های جدید در زمینه علوم نظامی می‌پردازد.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«شهرام چوبین کارشناس پیشین مطالعات خارجی در لندن و استاد کنونی دانشگاه کالیفرنیا در مقاله‌ای نوشته است: در تمام سال‌هایی که ایران انقلابی از نظر شاخص‌های سنتی یا کمی قدرت نظامی دچار کاستی بود این کمبود‌ها را تا حد معینی با اتکا به تعهد و ایمان قوی توده‌های مردم به نظام جبران کرد. حکومت انقلابی، جنگ را با اشتیاق پذیرفت و آن را مبارزه بین اسلام و کفر نامید و اهداف جنگی را در سقوط رژیم بعثی عراق خلاصه کرد.

دینی کردن جنگ سبب حضور دین‌داران برای حراست از حریم اسلام در جبهه‌ها شد. افرادی که مانند مجاهدان صدر اسلام برای ایفای وظیفه و ایثار جان از همدیگر سبقت می‌گرفتند و سخت‌ترین شرایط تا شهادت مقاومت می‌کردند و محاسبات نظامی دنیای استکبار را برهم می‌زدند. رزمندگان اسلام تا عملیلت والفجر ۸ چندین عملیات سخت را پشت سر گذاشته بودند و جای هیچ شکی باقی نبود که این نیرو‌ها آمادگی انجام هرگونه عملیات سخت را دارد».

انتهای پیام
captcha