هرجا نمازی برپا می‌شود مدیون خون پاک سیدالشهدا(ع) است
کد خبر: 4161140
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ایلام:

هرجا نمازی برپا می‌شود مدیون خون پاک سیدالشهدا(ع) است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق پیمائی با بیان اینکه أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاةَ فقط برای آن برهه از زمان نیست، گفت: تا روز قیامت هرجا نمازی هست مدیون خون پاک سیدالشهدا (ع) است.

حجت‌الاسلام محمدصادق پیمائی مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان ایلامحجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق پیمائی، مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ایلام در گفت‌وگو با ایکنا از استان، اظهار کرد: اگر خداوند ظلم برخی از بی‌‌دین‌ها را به‌وسیله امثال امام حسین(ع) و یاران شهیدش محکوم نمی‌کرد، امروز اثری از مساجد، کلیساها و صومعه‌ها نمی‌ماند و اگر امروز هرکسی در هر کیش و آیینی دارای عبادتگاهی است، تا ابد مدیون حسین بن علی(ع) است.

وی با اشاره به شخصیت سیعد ابن‌عبدالله جُعفی و ماجرای آمدنش به کربلا، گفت: وقتی مسلم بن عقیل وارد کوفه شد نامه‌ای را مبنی بر آمادگی مردم کوفه برای استقبال از امام حسین(ع) به‌ وسیله این شخص برای سیدالشهدا(ع) ارسال کرد و او تا زمان رسیدن خبر شهادت مسلم نزد امام(ع) ماند، امام حسین(ع) سپس به وی اعلام کرد که مأموریتش را انجام داده و می‌تواند نزد خانواده‌اش در کوفه باز گردد، اما وی در پاسخ حضرت گفت به خدا اگر هفتاد بار کشته شوم، سوزانده شوم و دوباره زنده شوم دست از تو برنمی‌دارم و لحظه شهادت درحالی‌که در مقابل امام حسین(ع) ایستاده بود تا تیرها به ایشان اصابت نکند، عرض کرد آیا من به عهدم وفا کرده‌ام؟ و امام(ع) فرمود بله! تو پیشاپیش من در بهشت خواهی بود و این امر بیانگر آن است که تصمیم‌گیری درست و درلحظه، نشانگر بصیرت بالاست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پیمائی با بیان اینکه نکته مهم درخصوص یاران اباعبدالله(ع) این است که علی‌رغم اینکه اکثر افراد آن دوره پیمان‌شکنی کردند، اینان بر سر پیمانشان ماندند، افزود: تکلیف ما اکنون با امام‌زمان دوره خودمان است، امام‌ زمان(عج) در روایتی ابراز گلایه خود را این‌گونه بیان کرد که «وَلَوْ اَنَّ اشْیاعَنا ـ وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ ـ عَلَی اجْتِماع مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَاَخَّرَ عَنْهُمُ الْیُمْنَ بِلِقائِنا» اگر شیعیان ما که خداوند آنها را به طاعت خودش توفیق دهد، دل‌هایشان اجتماع پیدا می‌کرد خداوند فرج من را رسانده بود و دولت کریمه‌ای که تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ را تشکیل داده بودم.

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ایلام ادامه داد: اگر ما امروز هَل مِن ناصر یَنصُرُنى حسین بن علی(ع) را می‌شنویم و با شرکت در عزاداری حضرت و یارانش به آن لبیک می‌گوییم، باید صدای هَل مِن ناصر یَنصُرُنى امام زمان‌مان را بهتر و بیشتر بشنویم و نسبت به ادای وظیفه و عهدی که با امام(ع) داشته و داریم عمل کنیم. اگر امروز لازم است، باید این عهد را که عهد امامت و ولایت است با خودمان یادآور شویم و به آنچه آنها از ما خواسته‌اند عمل کنیم، چرا که فَما یحْبِسُنا عَنْهُمْ إِلاّ ما یتَّصِلُ بِنا مِمّا نَکرَهُهُ وَلا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ آنچه ظهور امام‌زمان(عج) را به تأخیر انداخته انجام اعمالی توسط شیعیان است که ایشان ناپسند می‌دانند.

وی مهم‌ترین وظیفه شیعیان را یاری امام دانست و با بیان اینکه مشکل در تعریف نحوه خدمت به امام است، ضمن اشاره به کلام امیرالمؤمنین علی(ع) در خطبه ۲۱۶ نهج‌البلاغه گفت: باید نهایت توانمان را برای امام پای‌کار بیاوریم (جهد مبلغهم)؛ نهایت توان را هم می‌توان در مسیر صحیح و هم در مسیر غیرصحیح به کار گرفت، عده‌ای ادعای یاری امام را دارند؛ ولی امروز خون بسیاری از شیعیان که ریخته می‌شود به گردن همین کسانی است که مدعی یاری امام هستند.

حجت‌الاسلام پیمائی با اشاره به قضیه شهادت ۱۷۰۰ جوان شیعه توسط داعش در پایگاه نظامی اسپایکر گفت: شبکه به‌اصطلاح شیعی فدک در روز مرگ عایشه همسر رسول اکرم(ص) جشنی را با شعار العائشةُ فِی‌النّار به پا کردند و افرادی از داعش که جوانان بی‌گناه شیعه را در این پایگاه به شهادت می‌رساندند، پیش‌ از این اقدام می‌گفتند هذا انتقام عائشةُ فِی‌النّار. شبکه‌ها، رسانه‌ها و هیئات مذهبی که شعار جدایی دین از سیاست می‌دهند، با اعمال سلیقه‌های ناصواب و عدم زمان‌شناسی و بی‌بصیرتی محض، این‌گونه خون شیعیان را مباح می‌کنند.

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ایلام بیان کرد: اگر قرار است نسبت به امام حسین(ع) خدمتی کنیم باید بدانیم زمان‌شناسی بسیار مهم است، شرکت در نمازجمعه، به‌عنوان آیینی سیاسی - عبادی و تریبون انقلاب اسلامی، نوعی زمان‌شناسی است. تمام سعی دشمنان بر این است که اسلامی تحریف شده را معرفی کند و این پایگاه‌ها و منابر و منبر نمازجمعه که در واقع منبر انقلاب اسلامی و محل وحدت مؤمنین است و قلوب و افکار آنها را علیه دشمنان بسیج می‌کند، از کارکرد بیندازد؛ اما به حمدالله در این هدف خود همواره ناکام بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha