دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن نور قرآن در جوامع اسلامی است
کد خبر: 4161820
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱
معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن نور قرآن در جوامع اسلامی است

سیدمحمدرضا طالبی با بیان اینکه دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن نور قرآن در جوامع اسلامی است، گفت: اگر به ناهنجاری‌ها و نقشه‌های دشمن دامن بزنیم قطعا از شیطان پیروی کرده‌ایم.

سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اوقاف و  امور خیریه خراسان‌جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی، 20 مردادماه در مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: همه ما اثرات قرآن در زندگی بشر را می‌دانیم. قرآن کتاب نور و هدایت بشر است؛ این کتاب الهی انسان را به کمال رسانده و باعث می‌شود امراض روحی، جسمی و فکری از بین برود چنانچه به آن درست عمل کند.

وی با اشاره به بحث عفاف و حجاب گفت: قرآن کریم به صراحت در خصوص عفاف و حجاب تأکید دارد؛ متأسفانه در این خصوص شاهد یک سری اقدامات هنجارشکنانه بودیم و باید بدانیم که به‌عنوان یک مسلمان باید قرآن را سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

طالبی ادامه داد: افرادی که در زمین دشمن بازی می‌کنند بدانند که اسلام و مسلمانان نسبت به این مسائل هرگز کوتاه نخواهند آمد، در نتیجه پیروی از امورات و دستورات اسلام را باید در دستور کار خود قرار دهند و همرنگ مردم انقلابی و دیندار شوند و باید از قوانین اسلام و قرآن در جامعه اسلامی تبعیت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن نور قرآن در جوامع اسلامی است، افزود: اگر به ناهنجاری‌ها و نقشه‌های دشمن دامن بزنیم قطعا از شیطان پیروی کرده‌ایم.

وی در خصوص موضوع حاکمیت بشر بر سرنوشت خود بیان کرد: یکی از راه‌های حاکمیت بشر بر سرنوشت خود، بحث انتخابات است و ما امسال شاهد برگزاری دو انتخابات در کشور خواهیم بود و برای سرنوشت‌ساز بودن قطعا باید در انتخابات شرکت کنید.

طالبی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر گفت: این فریضه واجب را در هر موضوعی باید مورد توجه قرار داد؛ در ماه محرم قرار داریم و هدف از قیام امام حسین(ع) احیای دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر بود و وظیفه ما در مقابل منکرات نیز این است که تذکرات لازم را بدهیم و این فریضه واجب را به فراموشی نسپاریم.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه در مرحله مقدماتی دو هزار و ۵۲۰ نفر در این مسابقات از استان شرکت کردند، بیان کرد: مرحله شهرستانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم در هفت منطقه استان به‌دلیل بالا بودن تعداد شرکت‌کنندگان به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

وی ادامه داد: از میان تمام شرکت‌کنندگان این دوره در استان ۱۵۶ نفر به مرحله استانی راه یافتند و امروز از این تعداد ۴۵ نفر برگزیده شدند و ۱۲ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد که نفرات اول هر رشته هستند.

بخشی‌پور با بیان اینکه قرآن، کتاب هدایت و حکمت است، افزود: اگر با قرآن مأنوس شویم هم در آخرت و هم در دنیای خود سعادتمند خواهیم شد و از شگفتی‌های بسیاری برخوردار است و نباید به ظاهر آن بسنده کنیم. اصل قرآن، تدبر و خودشناسی است تا به خداشناسی برسیم و اگر قرآن کریم می‌خوانیم برای خودمان است و امیدواریم بتوانیم آمر به قرآن باشیم.

انتهای پیام
captcha