برپایی موکب «شهدای محیط زیست خراسان‌شمالی» در نجف
کد خبر: 4165693
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
مدیرکل محیط زیست خراسان‌شمالی خبر داد:

برپایی موکب «شهدای محیط زیست خراسان‌شمالی» در نجف

رضا شکاریان از برپایی نخستین موکب محیط زیستی به نام «شهدای محیط زیست استان خراسان‌شمالی» در شهر نجف اشرف خبر داد.

رضا شکاریان، مدیر کل محیط زیست خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان‌شمالی، رضا شکاریان، مدیرکل محیط زیست استان اظهار کرد: نخستین موکب محیط زیستی کشور در مسیر اربعین حسینی به نام «شهدای محیط زیست خراسان‌شمالی» ثبت شد که افراد و تجهیزات این موکب روز گذشته اعزام شده و طی روزهای آینده در نجف اشرف برپا خواهد شد.

شکاریان با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی برپایی این موکب ترویج فرهنگ محیط زیستی است، ادامه داد: قرار بر این است تا توسط این موکب ظروفی همانند لیوان در میان زائران توزیع شود که از جنس چینی باشد و زائران آن را تا پایان سفر به همراه خود داشته باشند و از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح از مقدار استفاده از ظروف یک بار مصرف کاسته و حجم زباله‌های تولید شده نیز کاهش می‌باید، تصریح کرد: کلاه یکی دیگر از اقلامی است که در این موکب‌ها میان زائران توزیع می‌شود که بر روی این کلاه‌ها جمله زائر اربعین، سفیر محیط زیست نوشته شده است.

مدیرکل محیط زیست استان گفت: در سال گذشته نیز محیط زیست خدمات رسانی خود را در مسیر پیاده روی اربعین انجام داد و اقداماتی همانند توزیع کیسه‌های پلاستیکی برای جمع‌آوری زباله صورت گرفت اما امسال در این مسیر دارای موکب است.

انتهای پیام
captcha