مولف قرآنی در سینما کم داریم + فیلم
کد خبر: 4169623
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
رئیس سینمایی سوره در پاسخ به ایکنا:

مولف قرآنی در سینما کم داریم + فیلم

حمیدرضا جعفریان در پاسخ به ایکنا درباره برنامه‌های حمایتی از تولیدات قرآنی گفت: در حوزه قصص قرآنی افراد و تخصص لازم را نداریم که بتوانند در حوزه قصص قرآنی مؤلف باشند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری حمیدرضا جعفریان؛ رئیس سازمان سینمایی سوره امروز ۲۷ شهریور برگزار شد. جعفریان در ابتدای جلسه بیان کرد: ما نه جز دوستانی هستیم که در روز سینما برای سینما فاتحه خواندند و نه از آن عده افرادی هستیم که وضعیت سینما را بسیار عالی می‌دانند زیرا هنوز برای رسیدن به نقطه آرمانی راه طولانی باید طی کرد.

وی افزود: هویت سوره با امید شکل‌گرفته است. برای همین در محصولات این مرکز تلاش ‌شده، ویژگی امیدآفرینی موردتوجه قرار گیرد. دو نکته دیگری که به صورت ویژه در سوره مدنظر داریم بحث قهرمان‌پروری و توجه به خانواده در سینماست؛ مؤلفه‌هایی که جز شاخصه‌های اصلی سینما هستند و باید به صورت ویژه موردتوجه قرار گیرند.

این مدیر سینمایی تأکید کرد: هنرمندان، سوره را خانه خود بدانند چون این مرکز خود را مکلف دانسته تا از هنرمندان به ویژه جوانان حمایت ویژه داشته باشد. پشتیبانی از تولیداتی با محوریت قهرمان در دو سال اخیر به‌ صورت جدی در مرکز سوره پیگیری می‌شود. در این رابطه شش فیلم را در دستور کار داریم.

جعفریان با بیان اینکه سوره به تنهایی سرمایه‌گذاری روی آثار سینمایی را انجام نمی‌دهد، گفت: تلاش ما این است تا کارهایمان به صورت مشارکتی تولید شود. در این راستا به چند اثر سینمایی اشاره می‌کنم. «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی با همکاری بنیاد فارابی هم‌اکنون در حال تولید است. فیلم شهید شیرودی نیز با همکاری فارابی و به کارگردانی محمد عسگری به‌ زودی جلوی دوربین خواهد رفت.

در حال تکمیل / متخصص قرآنی در سینما کم داریم

وی ادامه داد: دیگر فیلم تولیدی ساخته امیرعباس ربیعی است که با همکاری شهرداری تولیدشده و به زلزله بم خواهد پرداخت. درباره تولیدات انیمیشن نیز باید بگویم «رویای شهر» و «مسافری از دانورا» کارهای جدید سوره هستند که با موضوعی قهرمان‌محور و در قالبی فانتزی در دست تولید هستند. توجه ما به سینمای کودک در سال بعد بیشتر هم خواهد شد.

جعفریان درباره همکاری با تلویزیون نیز بیان کرد: حوزه هنری در دوره‌های قبل کمتر در حوزه سریال‌سازی تلویزیون ورود می‌کرد اما امسال دو سریال «سوران» و «کاتب اعظم» را روانه آنتن کرد. در آینده‌ای نزدیک ۳ سریال وارد مرحله تولید خواهد شد و ۸ طرح فیلم و سریال نیز در دست بررسی داریم.

وی درباره جشنواره فیلم ۱۰۰ نیز بیان کرد: این رویداد سال گذشته بعد از چند سال وقفه با استقبال بسیار خوبی برگزار شد. در این راستا تلاش می‌کنیم امسال نیز این اتفاق را به شکل کامل‌تری برگزار کنیم همچنین برگزاری محفل سینمایی برای پاسداشت بزرگان سینما از دیگر اقدامات سوره است.

جعفریان در پاسخ به سؤال ایکنا مبنی بر اینکه چه برنامه‌هایی برای حمایت از تولیدات قرآنی و آثاری با محوریت قهرمانان ملی دارید، جواب داد: جا دارد حالا که نام فیلم قرآنی به میان آمد یاد فرج‌الله سلحشور را گرامی داریم. در حوزه قصص قرآنی افراد و تخصص لازم را نداریم افرادی که بتوانند در حوزه قصص قرآنی مؤلف باشند البته در حوزه موضوعات قرآنی چند کار در دست تألیف است. درباره قهرمانان ملی نیز باید بگویم ساخت فیلم سینمایی با محوریت قهرمانان شاهنامه بسیار پرهزینه است اما در حوزه انیمیشن، قهرمانان شاهنامه موردنظرمان در تولیدات آینده خواهند بود.

وی در جواب به سؤالی دیگر که چرا بهروز افخمی را برای همکاری انتخاب کرده است؟ تصریح کرد: ملاک ما برای همکاری چند اثر اخیر، فیلمساز نیست بلکه تأثیرگذاری هنرمند است. نکته دیگر اینکه، سوره تلاش می‌کند تا علاوه بر تنوع موضوع در عرصه فیلمسازان خود نیز گوناگونی را مدنظر قرار دهد بنابراین فیلمسازانی در رده‌های مختلف سنی با ما همکاری دارند.

در حال تکمیل / متخصص قرآنی در سینما کم داریم

این مدیر سینمایی تأکید کرد: در هدف‌گذاری‌ همیشه مخاطب مهم است چون معتقدیم فیلمی که دیده نشود ارزش ساخت ندارد البته منظورم این نیست که تنها به فروش نظر داریم بلکه تأثیر کار نیز برایمان اهمیت دارد. برای مثال فیلم «هناس» شاید در سینما فروش خوبی نداشت اما در پلتفرم‌ها و در نمایش سینمایی  استقبال خوبی از آن شد.

انتهای پیام
captcha