دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور از زبان فرمانده سپاه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4182835
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور از زبان فرمانده سپاه چهارمحال‌وبختیاری

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) با اشاره به اینکه حضور و حمایت آحاد جامعه از رئیس‌جمهور خبر و پیامی از بام ایران به دشمنان بود، گفت: در این سفر پروژه‌های بزرگ و قابل توجهی به بهره‌برداری یا تصویب رسید که جا دارد رسانه‌ها به این موضوعات پرداخته و برای مردم روشنگری کنند.

علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم ع

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) امروز، ۲۸ آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به‌مناسبت هفته بسیج با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و قدردانی از استقبال گرم مردم ولایی چهارمحال‌وبختیاری از رئیس‌جمهور، اظهار کرد: استقبال از رئیس‌جمهور نشان از ولایتمداری مردم و گویای آن است که مسئولان اگر مخلص باشند، مردم پای کار آنها خواهند بود.

وی با ذکر اینکه بخش عمده انعکاس شکوه و عظمت اجتماع مردمی در استقبال از رئیس‌جمهور بر عهده رسانه‌ها بود که بسیار ارزشمند است و جای تقدیر دارد، ادامه داد: این تجمع باشکوه چه در خیابان و چه در مصلی شهرکرد، مسئولیت مدیران و مسئولان را چند برابر می‌کند. 

اکبری با تأکید بر اینکه هر کسی دل در گرو انقلاب دارد بسیجی است، بیان کرد: مردم بابصیرت روز گذشته نیز در دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزه در سراسر استان به خیابان‌ها آمدند و این، معنی واقعی بسیجی بودن است که در هر عرصه‌ ضروری، حضور داشته باشد.

ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج

با اشاره به اینکه ۱۱ قرارگاه ذیل سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج در چهارمحال‌وبختیاری فعال شده است، گفت: هر کدام از این قرارگاه‌ها، داری کمیته‌های فرعی هستند که بیش از یک‌هزار و ۵۶۰ برنامه متنوع توسط این قرارگاه‌ها در هفته بسیج که فردا، ۲۹ آبان‌ماه سرآغاز آن است، اجرایی خواهد شد تا بخشی از خدمات بسیج در معرض نگاه مردم استان قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بسیج ۱۰۵۷ برنامه در این ایام در دستور کار قرار داده است، همچنین ۱۲۶ برنامه توسط قرارگاه دفاعی و امنیتی، ۶۴ برنامه از سوی قرارگاه تعلیم و تربیت، ۳۲ برنامه از سوی قرارگاه علم و فناوری، ۱۳۷ برنامه توسط قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی، ۴۱ برنامه از سوی فضای مجازی و رسانه، ۱۵ برنامه از سوی قرارگاه تعالی سازمانی، ۲۰ برنامه توسط قرارگاه راهیان نور و ۶۲ برنامه نیز توسط زن و تعالی خانواده پیش‌بینی شده و در هفته بسیج در استان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه استان تصریح کرد: بسیجیان در همه عرصه‌ها از محرومیت‌زدایی گرفته تا سازندگی، کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان در وقایع غیرمترقبه، مقابله با جنگ اقتصادی، خنثی‌سازی تحریم‌ها و بسیاری دیگر از عرصه‌ها همواره ورود دارند و این خدمت، بدون منت است یعنی بسیجیان به دنبال مزد و پاداش نیستند.

وی با تأکید بر اینکه بخش‌های عمده انتظارات از بسیج برآورده شده است، تصریح کرد: سپاه و بسیج بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، وظیفه حفظ انقلاب و دستاوردهای آن را بر عهده دارند که خوشبختانه به‌خوبی در عرصه‌های مختلف از مقابله با فتنه‌ها و دسیسه‌های مختلف دشمن تا نقش‌آفرینی در جنگ تحمیلی و جنگ ترکیبی و دیگر نبردها، این نهاد انقلابی نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده است؛ بسیجیان در این راه مظلومانه جان خود را فدا کرده‌اند تا گزندی به انقلاب وارد نشود.

اکبری جهاد علمی که از انتظارات امامین انقلاب به‌شمار می‌رود را دیگر رسالت بسیج دانست و توضیح داد: رتبه‌های علمی کشور امروز در مقایسه با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و امروز در عرصه‌های علمی در دنيا حرف برای گفتن داریم، پیداست که حضور بسیجی‌ها در همه عرصه‌ها امیدبخش و امنیت‌آفرین بوده است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) امیدآفرینی را از مهم‌ترین نقش‌های بسیج عنوان کرد و افزود: بر همین مبنا، شعار هفته بسیج امسال نیز «بسیج، امید ملت ایران» انتخاب شده است. بسیجیان در صحنه‌های محرومیت‌زدایی، سازندگی، مقابله با بیماری منحوس کرونا و دیگر صحنه‌‌ها امیدبخش هستند.

اکبری توضیح داد: ترویج معنویت و اخلاق‌مداری، اشاعه سبک زندگی اسلامی، پاسداری از جهاد کبیر یعنی مبارزه با استکبار جهانی، دشمن‌شناسی، عدالت‌طلبی و مطالبه عدالت، کمک به مبارزه با فساد، پاسداری از آزادی و استقلال، مقابله با شیطان بزرگ استکبار به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی از دیگر وظایف و نقش‌های بسیج است که همین نگاه بسیجی منجر به شکل‌گیری گروه‌های مختلف مبارزه با استکبار در جای‌جای دنیا شده است تا زمینه اجرای اسلام ناب محمدی فراهم شود.

دستاوردهای سفر رئیسی

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در خصوص دستاوردهای سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌وبختیاری، بیان کرد: با توجه به مواضع قاطع رئیس‌جمهور در نشست سران کشورهای اسلامی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین، دشمنان در پی آن بودند تا استقبال مردمی از وی را در اولین سفر رسمی پس از این نشست رصد کنند که تعیین‌کننده همراهی مردم با مواضع رئیس‌جمهور بود. 

اکبری ادامه داد: مردم ولایی و بصیر چهارمحال‌وبختیاری به میدان آمدند و استقبالی گرم داشتند و نشان دادند که پشتیبان حاکمیت و گوش به فرمان رهبر انقلاب و مدافع و حامی مسئولان مخلص هستند. دشمنان این واقعيت‌ها را یا نگفتند و یا کم‌اهمیت جلوه دادند و سعی کردند تا حاشیه‌‌های بی‌اهمیت را پررنگ کنند، این رفتارها نشان می‌دهد که دشمنان از این سفر و استقبال گرم مردم، سردرگم و عصبانی هستند. 

وی در پایان با تصریح اینکه سفر زودهنگام رئیس‌جمهور به چهارمحال‌وبختیاری سرشار از خیر و برکت بود، گفت: حضور و حمایت آحاد جامعه از رئیس‌جمهور خبر و پیامی از بام ایران به دشمنان بود؛ در این سفر، ۱۱ هزار میلیارد تومان اضافه بر اعتبارات سفر اول به استان اختصاص یافت که پروژه‌های بزرگ و قابل توجهی به بهره‌برداری یا تصویب رسید و جا دارد رسانه‌ها به این موضوعات پرداخته و برای مردم روشنگری کنند.

انتهای پیام
captcha