راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار با اولویت مناطق عشایری چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4182954
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۵

راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار با اولویت مناطق عشایری چهارمحال‌وبختیاری

۲۰۰ وسیله نقلیه برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در چهارمحال‌وبختیاری در نظر گرفته شد که در این راستا و با اولویت، اولین خودروهای واگذاری برای کتابخانه سیار در اختیار مناطق عشایری استان قرار گرفت.

کتابخانه سیار

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان همزمان با سفر رئیس‌جمهور، در خصوص افتتاح کتابخانه مرکزی به عنوان یکی از نیازها و مطالبات مردمی، اظهار کرد: تأکید وزیر این بود که مجموعه تأسیسات فرهنگی در کنار مجموعه‌هایی چون مصلی، مساجد، امامزاده‌ها و اماکن مذهبی پیش‌بینی شود.

وی افزود: خوشبختانه پروژه کتابخانه مرکزی شهرکرد در کنار مصلی این شهر به زودی آغاز خواهد شد و در این سفر اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شد. 

فرهادی همچنین در خصوص لزوم راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق صعب‌العبور، عشایری و دور از دسترس چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در جریان سفر وزیر، ۲۰۰ وسیله نقلیه برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در نظر گرفته شد که در این راستا و با اولویت، اولین خودروهای واگذاری برای کتابخانه سیار در اختیار مناطق عشایری استان قرار گرفت.

یادآور می‌شود، چهارمحال و بختیاری در عین داشتن عشایر ساکن از جمله استان‌هایی محسوب می‌شود که بیشترین جمعیت عشایر کوچ‌روی ایران در دوره ییلاق را در خود جای می‌دهد.

انتهای پیام
captcha