ساخت شناورهای دریایی با مشارکت دانشجویان دانشگاه خلیج‌ فارس
کد خبر: 4199878
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴

ساخت شناورهای دریایی با مشارکت دانشجویان دانشگاه خلیج‌ فارس

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با استعداد داخلی متخصصان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با مشارکت دانشجویان دانشگاه خلیج‌ فارس بوشهر، شناورهای جدید تندرو با بدنه خاص تولید و به تجهیزات مدرن صنایع دفاع دریایی این نیرو اضافه شده است.

سردار پاسدار علیرضا تنگسیری

به گزارش ایکنا از بوشهر، سردار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۲۵ بهمن‌ماه در هفتمین همایش ملی «شناور‌های تندرو» که در دانشگاه خلیج‌ فارس بوشهر برگزار شد، بیان کرد: ابداع‌کننده این همایش نیروی دریایی سپاه پاسداران است که چندین سال است در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار می‌شود و امسال به میزبانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر و با حضور ۲۰۰ دانشجوی طراح و سازنده برگزار شده است.

وی افزود: اعتقاد ما ایجاد دانش شناور‌های تندرو در کشور است که اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروی دریایی سپاه و ارتش و با دستیابی به فناورهای نوین به‌روز و استانداردهای جهانی در این عرصه به‌خوبی عمل کرده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاب‌آوری، دریامانی و دریانوردی در طراحی شناور‌های تندرو مدنظر است، اضافه کرد: بدنه این شناور‌ها را تغییر داده‌ایم و از فایبرگلاس به کبرال و از کبرال به کربن رسیدیم که کربن آلیاژی بسیار محکم و قوی است.

وی ادامه داد: طراحی و ساخت این شناور‌ها در نیروی دریایی سپاه انجام شده که شناور‌های تندرو آلومینیومی با بدنه کاتاماران، تری‌ماران و... است که افتخاری در طراحی و ساخت محسوب می‌شود و همه ساخته جوانان ۳۵ سال به پایین است که صفر تا صد آن را در کشور انجام داده‌اند.

سردار تنگسیری بیان کرد: در نیروی دریایی سپاه در کارخانه شهید محلاتی یک فروند، در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح یک فروند و در یک شرکت دانش‌بنیان هم یک فروند شناور تندرو جدید و پیشرفته ساخته شده و شناور بعدی نیز شناور ابومهدی مهندس است که یک شناور تندرو با بدنه آلومینیومی است.

وی اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه روز‌به‌روز قدم‌های بزرگتری برمی‌دارد و موشک‌هایی که روی این شناورهاست بی‌سابقه است، به‌گونه‌ای که شناور هشت متری موشک ۳۰ کیلومتری روی آن نصب شده که تخریب و دقت بالایی دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به تازگی از شناور شهید نادر مهدوی یک موشک بالستیک را در رزمایش شلیک کردیم که هزاران کیلومتر دورتر به هدف زد و برای نخستین بار چنین اتفاقی رخ داد.

سردار تنگسیری در مورد تهدید‌های دشمنان هم گفت: ۴۵ سال است کشور ما را تهدید می‌کنند، اما به قطاری که ایستاده سنگ نمی‌زنند بلکه قطاری که حرکت می‌کند را سنگ می‌زنند و ما برای این تهدید‌ها خود را آماده کرده‌ایم. خاصیت و ماهیت تهدید این است و آمادگی و رزم لازم برای مقابله با هر تهدیدی را داریم.

سردار احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر نیز در این همایش گفت: سپاه هوشیار است و علم را از هرجا باشد کسب می‌کند. ما دانش را از مناطق مختلف دنیا جمع‌آوری و در کشور پایه‌ریزی و بنا می‌کنیم.

سیده‌فردوس رضوی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha