پایان رقابت‌ها در بخش بانوان و اعلام اسامی فینالیست‌ها + فیلم
کد خبر: 4200848
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
گزارش ایکنا از مسابقات بین‌المللی قرآن

پایان رقابت‌ها در بخش بانوان و اعلام اسامی فینالیست‌ها + فیلم

چهارمین روز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در حالی پایان یافت که در این روز شاهد گمانه‌زنی‌هایی در مورد نتایج رقابت‌های بانوان و معرفی فینالیست‌ها در دو رشته بخش آقایان بودیم.

پایان رقابت‌ها در بخش بانوان و حضور آقای جدی‌ می‌فرمائید + فیلم

به گزارش خبرنگار ایکنا، چهارمین روز از برگزاری چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران دوشنبه 30 بهمن‌ماه در حالی به پایان رسید که در این روز همه چیز متأثر از سه موضوع معرفی فینالیست‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن در بخش آقایان، گمانه‌زنی در مورد نفرات برتر بخش بانوان و دانش‌آموزی و حضور یکی از چهره‌های شناخته‌شده فضای مجازی بود.

طی دو سه روز اخیر ورودی به محل برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران فضای معنوی و متفاوتی پیدا کرده است. در ورودی محل برگزاری مسابقات، مهمانان این محفل بزرگ قرآنی مورد تکریم و اکرام خادمان قرآنی قرار می‌گیرند و پس از پذیرایی وارد سالن اصلی مسابقات می‌شوند.  

روز چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با برگزاری رقابت‌ها در بخش بانوان و در نوبت صبح، آغاز شد، رقابت‌ها در این بخش تا قبل از ظهر به پایان رسید. 

با پایان یافتن رقابت‌ها در بخش بانوان گمانه‌زنی‌ها در مورد نفرات برتر این بخش به موضوع اصلی گفت‌وگوهای دو یا چند نفره تبدیل شد و تا پاسی از شب ادامه داشت. 

بر اساس آخرین شنیده‌ها بانوان نماینده کشورمان در این مسابقات عملکرد مطلوبی از خود به نمایش گذاشته‌اند. بر اساس اخبار غیر رسمی رویا فضائلی و عادله شیخی دو نماینده کشورمان در رشته حفظ کل قرآن و قرائت ترتیل، بالاترین نمره این دو رشته را دریافت کرده‌اند.

پایان رقابت‌ها در بخش بانوان و حضور آقای جدی‌ می‌فرمائید + فیلم

یکی از حاشیه‌های جالب روز چهارم مسابقات در نوبت صبح اتفاق افتاد و طی آن یکی از خوشنویسان شناخته‌شده استان اردبیل نسخه‌ای از قرآن کریم که روی نقشه کشور ترکیه نوشته شده بود، به نماینده کشور ترکیه در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اهدا کرد. 

همچنین بانوان شرکت‌کننده از کشور لبنان نیز یک کتاب که حاوی داستان‌های کوتاهی در مورد جنگ غزه بود به مترجمین و همراهان گروه‌های قاریان اهدا کردند. قرار است ترجمه این کتاب به مقام معظم رهبری نیز اهدا شود. 

در بخش آقایان نیز مسابقات از ساعت 15 و با رقابت 12 شرکت‌کننده آغاز شد. در بین شرکت‌کنندگان این روز امیدرضا رحیمی، روشندل حافظ کل قرآن کریم و نماینده کشورمان در این رویداد نیز حضور داشت و با اجرایی کم‌نقص نشان داد که یکی از فینالیست‌های این رشته خواهد بود. 

در این دوره، تنها دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن در بخش آقایان بزرگسال فینال دارد و سایر رشته‌ها طی یک مرحله مسابقه حضوری، نفرات برتر خود را خواهد شناخت. بر اساس شنیده‌ها علاوه بر حافظ ایرانی، نماینده کشورمان در رشته قرائت تحقیق نیز یکی از فینالیست‌های مسابقات خواهد بود. فینال این دو رشته بعدازظهر روز سه‌شنبه یکم اسفندماه و از ساعت 15 آغاز می‌شود.

در این روز چهره‌های مختلفی با حضور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی از نزدیک در جریان مسابقات قرار گرفتند. از جمله این چهره‌ها که با استقبال علاقه‌مندان حاضر در سالن نیز مواجه شدند باید به جواد پناهی، قاری بین‌المللی کشور و نیز سیدوحید مرتضوی، مجری معارفی صدا و سیما اشاره کرد، چهره‌هایی که حضورشان با استقبال گرم مخاطبان مسابقات همراه بود و برای دقایقی به درخواست‌های پرتعداد طرفداران خود برای ثبت عکس یادگاری پاسخ دادند.

اما چهارمین روز مسابقات بین‌المللی قرآن ایران علاوه بر مهمانان قرآنی یک مهمان ویژه دیگر نیز داشت که فضای سالن و محوطه بیرونی آن را برای لحظاتی متأثر از حضور خود کرد و اگر او را چهره اول روز چهارم مسابقات بدانیم چندان بی‌راه نبوده است.

احمد مجدزاده که این روزها فضای مجازی را با عبارت «جدی می‌فرمائید» به تسخیر خود درآورده است، برای دقایقی در سالن چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران حضور یافت، مجدزاده پس از خروج از سالن مسابقات در حلقه جوانان و نوجوانان بسیار زیادی که منتظر خروج او بودند، قرار گرفت، تعداد نوجوانان و جوانانی که تقاضای عکس یادگاری با این چهره مشهور فضای مجازی را داشتند به حدی زیاد بود که آقای جدی می‌فرمایید، برای دقایق طولانی و با صبر و حوصله زیاد به درخواست این افراد پاسخ داد. 

مجدزاده با حضور در غرفه ایکنا خود را حافظ کل قرآن کریم معرفی کرد و گفت به مدت چهار سال هر روز چهار ساعت در مترو بوده و قرآن را در این مدت در مترو حفظ کرده است. او در صحبت‌های خود تحلیلی هم بر اجراهایی که در سالن بود، ارائه داد و اجرای حافظ ایرانی و اندونزی را بالاتر از سایر شرکت‌کننده‌ها دانست. 

در حاشیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نمایشگاهی در چندین غرفه دایر شده است. در تعدادی از غرفه‌های این نمایشگاه خوشنویسی آیات قرآن و نیز تابلونویسی و سایر هنرهای دستی در لحظه و به صورت زنده اجرا می‌شود. محصولاتی که در این غرفه‌ها تولید می‌شود، می‌تواند برای بسیاری از شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات بسیار جذاب باشد و حتی آنها را به خرید این محصولات ترغیب کند تا علاوه بر آشنایی با هنر ناب این سرزمین، ایران را با رهاوردهای فرهنگی ترک کنند. 

با پایان یافتن چهارمین روز مسابقات، تنها یک نیم روز دیگر رقابت بین برترین قاریان و حافظان در بخش آقایان مانده است و بعد از آن با برگزاری مراسم اختتامیه در روز دوم اسفندماه، یکی دیگر از ادوار مسابقات بین‌المللی قرآن ایران به کار خود پایان می‌دهد. 

یادآور می‌شود، مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان و پسران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل طی ۲۷ بهمن تا ۱ اسفندماه، بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و در بخش بانوان و دختران در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن طی ۲۸ تا ۳۰ بهمن صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر دوم اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در همین محل برگزار شده و روز پنجشنبه، سوم اسفندماه، متسابقان به همراه اعضای هیئت داوران این دوره به محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسند.

مخاطبان ایکنا تا پایان این رقابت‌ها می‌توانند از طریق پرونده ویژه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران این رویداد را پیگیر باشند.

انتهای پیام
captcha