آموزش‌های مهارتی مرتبط با بازار کار و اشتغال تقویت شود
کد خبر: 4201493
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

آموزش‌های مهارتی مرتبط با بازار کار و اشتغال تقویت شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر بخواهیم حوزه مهارتی کشور را ارتقا دهیم باید آموزش‌های مهارتی مرتبط با بازار کار و اشتغال را تقویت کنیم و برای نیل به این مهم راهی جز تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای نداریم.

عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علومبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای استان یزد، عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که روزهای سوم و چهارم اسفندماه در یزد به‌سر می‌برد، در بازدید از آموزشکده فنی و حرفه‌ای خیرساز امام علی(ع) شهرستان مهریز گفت: ظرفیت خیران از مهم‌ترین ظرفیت‌های کشور است و این خیر نیک‌اندیش علاوه بر نیک‌اندیشی، درست‌اندیش هم بوده است زیرا در حوزه‌ای سرمایه‌گذاری کرده که منجر به اشتغال‌آفرینی برای جوانان این مرز و بوم خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف افزود: یکی از محورهای اساسی در این دوره، رویکرد مهارت‌افزایی و نگاه مهارتی داشتن به مجموعه آموزش عالی است و بسیاری از سرفصل‌ها و رشته‌ها بازنگری شده‌اند تا دروس مهارت‌افزا جایگزین بسیاری از دروس نظری بدون کاربرد یا کم‌کاربرد شوند.

وی در حوزه آموزش‌های مهارتی توجه وزارت علوم را ویژه خواند و گفت: وزیر علوم در این زمینه تأکید بسیاری داشته و در وزارت علوم تصمیمات مهمی در مورد آموزش‌های مهارتی صورت گرفته است.

کلانتری بیان کرد: اگر بخواهیم حوزه مهارتی کشور را ارتقا دهیم باید آموزش‌های مهارتی مرتبط با بازار کار و اشتغال را تقویت کنیم و برای نیل به این مهم راهی جز تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای نداریم.

عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز در این مراسم گفت: ایجاد دانشگاهی جامع در شهرهای کوچک و شهرستا‌ن‌ها منطقی و عملاً میسر نیست، اما ایجاد مرکز دانشگاهی مهارتی می‌تواند راه حل ممکن و سودمندی باشد، زیرا چنین مرکزی به سرعت با اقلیم و محیط سازگار شده و موجبات رشد و رونق کسب و کار در منطقه را ایجاد می‌کند.

خسرویان ساخت بنای خیرساز آموزشکده امام علی (ع) مهریز را مبارک دانست و اظهار کرد: آجر به آجر این بنا حاصل نیک‌اندیشی سیدعلی طباطبایی، خیّر محترم است و دولت و دانشگاه موظف است با حمایت‌های ویژه، این جریانات را تقویت کند.

یادآور می‌شود ساختمان این دانشکده بالغ بر دو هزار و 100 متر وسعت دارد که 780 متر آن به فضای کارگاهی اختصاص یافته است. این دانشکده دارای 10 کلاس، فضای اداری، سالن جلسات، نمازخانه، کتابخانه و … است که با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان احداث شده است.

انتهای پیام
captcha