برنامه‌های ماه رمضان تبلیغات اسلامی کردستان اعلام شد
کد خبر: 4202033
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

برنامه‌های ماه رمضان تبلیغات اسلامی کردستان اعلام شد

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان کردستان از اعلام ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان اداره‌کل تبلیغات اسلامی در کردستان خبر داد و گفت: طرح قرآنی «مستورا» همزمان با این ماه مبارک در سطح استان کردستان آغاز می‌شود.

جلیل مختاری‌نیا، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان کردستان

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه زمانبندی برگزاری تعدادی از برنامه‌های اجرایی مشخص شده است، افزود: اجرای طرح جزء‌خوانی قرآن کریم در سطح مساجد کردستان و حمایت از مراسم جزءخوانی شاخص استان یکی از ویژه‌‌برنامه ‌ماه مبارک رمضان بوده است که با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: در راستای اجرای این طرح 10 مفسر قرآنی ویژه به مراسم جزءخوانی شاخص شهرستان‌های مختلف استان اعزام می‌شوند و هر روز آیاتی از قرآن کریم تفسیر می‌کنند.

وی از اجرای طرح قرآنی «مستورا» برای اولین بار در استان کردستان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح قرآنی به مدت پنج سال پیاپی همزمان با سراسر کشور در سطح استان اجرا خواهد شد و هر سال حفظ 30 آیه کاربردی قرآن در دستور کار قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا ادامه داد: در راستای اجرای این طرح حفظ 150 آیه کاربردی قرآن کریم مورد توجه قرار می‌گیرد که در سال اول همزمان با ماه مبارک رمضان و حفظ، تفسیر و آموزش 30 آیه کاربردی قرآن انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای این طرح در سطح مساجد، ادارات، مؤسسات و خانه‌های قرآنی سطح استان گفت: پیش بینی‌ ما این است که در این طرح بیش از هزار نفر از قرآن‌آموزان و حفاظ قرآنی استان کردستان مشارکت داشته باشند که در تلاشیم این تعداد بیشتر از برنامه‌ پیش‌بینی شده باشد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان کردستان اعزام کاروان قرآنی به شهرستان‌های مختلف استان را یکی دیگر از برنامه‌های شاخص این ایام ذکر کرد و افزود: این کاروان قرآنی ترکیبی از قاریان، حافظان، مفسران برجسته قرآنی کشور بوده که در هر شهرستان یک برنامه قرآنی شاخص را اجرا خواهند کرد.

وی از اعزام 650 مبلغ و مبلغه به شهرستان‌های مختلف استان در این ایام اشاره و اظهار کرد: قبل از اعزام این مبلغان همایش توجیهی «طلایه‌داران تبلیغ» در سطح سه شهرستان قروه، بیجار و سقز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا برگزاری افطاری «وحدت و مقاومت» ریا یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های این ایام عنوان کرد و یادآور شد: در راستای اجرای این طرح برنامه افطاری با محوریت «مقاومت فلسطین» با حضور علمای تشیع و تسنن استان کردستان برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: تولید محتوا برای مبلغان در مورد جوانی جمعیت، جهاد تبیین و سایر موضوعات یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی ماه مبارک رمضان بوده است که در اختیار مبلغان دینی استان کردستان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha