همه می‌آییم در جشنی به‌نام «حماسه حضور»
کد خبر: 4202291
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

همه می‌آییم در جشنی به‌نام «حماسه حضور»

با نزدیک شدن به جشن سیاسی کشور و به پایان رسیدن شمارش معکوس‌ها برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری شور انتخاباتی در فضای شهر حاکم است، مردم نیز با شوق و ذوق در انتخابات 11 اسفند شرکت می‌کنند.

صندوق رایامروز 11 اسفندماه جشن بزرگ سیاسی در کشور برپاست، جشنی متعلق به مردم، جشنی برای انتخاب، جشنی برای سرنوشت و جشنی برای پیروزی ملت و ناامیدی دشمن.

آری 11 اسفندماه روز انتخاباتی مهم در ایران؛ کشور عزیزمان است، از ماه‌ها پیش، بارها و بارها درباره این روز و اهمیت آن سخن گفته شده و مردم گام به گام همراه با مسئولان و فعالان سیاسی به این روز مهم و سرنوشت‌ساز رسیده‌اند و می‌دانند که رأی هر فرد در نتیجه انتخاباتی که برگزار خواهد شد، تأثیری غیرقابل کتمان دارد.

امروز اگر شاهد هیاهو در رسانه‌های بیگانه و معاند هستیم، مؤید این است که هر رأی مردم به منزله تیری به قلب دشمن است، در راهپیمایی 22 بهمن هم شاهد بودیم که مردم با وجود تمام مشکلات اقتصادی و معیشتی هیچ‌گاه به نظام، امام(ره)، رهبر و ولایت فقیه پشت نکردند و در صحنه‌ سیاسی امروز نیز با حضور در پای صندوق‌های رأی حرف خود را به گوش تمام جهانیان خواهند رساند که ما آینده خود را به دست خود ترسیم خواهیم کرد.

با نزدیک شدن به جشن سیاسی کشور شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آغاز شده و شور انتخاباتی در استان حاکم است. این دوره از انتخابات با حضور تعداد زیادی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی همراه است و فضای شهر کاملا انتخاباتی شده، انتخاباتی با داوطلبانی از طیف‌های مختلف که اهمیت مشارکت گسترده در آن بیش از ادوار گذشته است. انتخابات از اهمیت بسیاری برخوردار است و نظر و رأی مردم نیز نتایج آن را مشخص می‌کند.

انتخابات

در میان شلوغی شهر در بین جمعیت مردمی که در مسیرهای مختلف حضور دارند سری می‌زنیم، فرصت را مغتنم شمرده و نظر چند نفر را در خصوص انتخابات پیش رو جویا می‌شویم.  

علی ترکاشوند، یک فرهنگی بازنشسته است، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، در پاسخ به این سؤال که آیا در انتخابات شرکت می‌کند یا نه و چرا باید در انتخابات شرکت کند گفت: بله من حتماً در این انتخابات شرکت می‌کنم.

وی افزود: در انتخابات افرادی را که انتخاب می‌کنیم، نمایندگان ما ملت هستند و وقتی به خانه ملت قدم می‌گذارند یعنی در واقع از ما برای تصویب قوانین مدون برای دولت وکالت و نمایندگی دارند و همواره انتظار داریم که ما مردم را نیز در امور کشوری دخالت دهند.

به کسی رأی می‌دهم که صادق باشد

انسیه خردمند، دانشجوی کارشناسی حقوق است، وی با بیان اینکه به عنوان یک دانشجو در کنار سایر اقشار جامعه در انتخابات حضور خواهد داشت، گفت: من دو مؤلفه را برای شرکت در انتخابات در نظر دارم اول اینکه به کسی که رأی می‌دهم که اهل شعار نباشد چرا که صداقت بزرگترین و مهمترین مؤلفه برای یک نماینده است، نماینده‌ای که به رأی مردم انتخاب می‌شود باید واقع‌بین باشد و یادش نرود که چه شعاری داده، هم‌چنین باید عمل‌گرا باشد. من به کسی رأی می‌دهم که دردمند باشد و درد مردم را درد خود بداند، شفاف باشد و برای پیشبرد اهداف کشور تلاش کند.

خانم زندی، بانوی میانسال و خانه‌دار دارای مدرک کارشناسی رشته الهیات، با بیان اینکه با شناخت به فرد مورد نظرش رأی می‌‎دهد، تصریح کرد: تعداد کاندیداهای مجلس این دوره بسیار بالاست اما اگر شناخت درستی باشد می‌توان به خوبی اصلح را انتخاب کرد.

این بانوی ملایری با بیان اینکه برای انتخاب کاندیدای مورد نظرش، به  سوابق علمی و اجرایی فرد توجه دارد، افزود: من انتظار دارم که وقتی نماینده من به مجلس راه پیدا می‌کند سواد خوبی داشته باشد، هم‌چنین کارآمدی برای من مهم‌تر است.

نماینده منتخب برای رفع مشکلات جوانان تلاش کند

رضایی پسر جوانی است که تحصیلات دانشگاهی دارد و شغلش آزاد است، او به خبرنگار ایکنا گفت: گلایه‌ها و مشکلات زیاد است این حرف من تنها نیست، من 31 سال سن دارم و هنوز نتوانسته‌ام شرایط ازدواج را فراهم کنم.

وی با بیان اینکه از کسی که به مجلس راه پیدا می‌کند می‌خواهم که حداقل کمی از مشکلات پیش روی جوانان را کاهش دهد و شرایطی را فراهم کند که مشکلات اقتصادی کمتر شود، افزود: با وجود همه مشکلات و به رغم همه گلایه‌ها آنچه برای ما مهم است، ایران، آینده ایران و جایگاه ایران است و من حتما در کنار دیگر جوانان کشور در این انتخابات حضور خواهم داشت.

انتخابات

خانمی 22 ساله‌ای که دوست ندارد نامش را بگوید با اشاره به اینکه تمایلی برای شرکت در انتخابات ندارد، گفت: مردم ما با مشکلات زیاد دست و پنجه نرم می‌کنند که سزاوار آن نیستند و مطالبات بر حقی دارند من که خودم با این مشکلات دوست ندارم در انتخابات شرکت کنم  اما از کسانی که با رأی مردم انتخاب می‌شوند انتظار دارم مشکلات را تا حد لازم حل کنند.

 پدر و مادرم را تشویق می‌کنم در انتخابات شرکت کنند 

ابوالفضل ونایی نیز که در کنار مادرش ایستاده فقط ده سال سن دارد با بیان اینکه دوست دارد سنش قانونی بود و می‌توانست در انتخابات شرکت کند، گفت: من در انتخابات دانش‌آموزی مدرسه به فرد مورد نظرم رأی دادم، مطمئن هستم که مردم ما در انتخابات مجلس شرکت می‌کنند و به فرد مورد نظرشان رأی می‌دهند من هم پدر و مادرم را تشویق می‌کنم که در این انتخابات شرکت کنند و با آنها به پای صندوق رأی می‌روم.

احسان بیات، قاری بین‌المللی قرآن ملایری نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: من نیز جهت سهیم شدن در سرنوشت کشور و ایجاد شکوه، عظمت و همدلی و همبستگی مردم با نظام و انقلاب و کوری چشم دشمنان ایران و رسانه‌های معاند و ادای دین به شهدا در کنار مردم در انتخابات شرکت می‌کنم. ملت بزرگ ایران نیز با حضور پر شور در پای صندوق رأی باعث اقتدار نظام شده و دشمنان ایران را مأیوس خواهند کرد.

برای تعیین سرنوشت کشورم در انتخابات شرکت می‌کنم

یکی از ورزشکاران ملایری هم تصویب قوانینی در راستای تسهیل اشتغال و ازدواج، بهبود معیشت مردم، مبارزه با فساد، رفع مشکلات فرهنگی، ایجاد محیط های ورزشی بیشتر و کم هزینه و... را از اهم خواسته‌هایش از نمایندگان آینده مجلس دانست و گفت: من خودم برای سرنوشت کشورم در این انتخابات شرکت می‌کنم و از همه اقشار به ویژه ورزشکاران دعوت می‌کنم در این حماسه بزرگ حضور پیدا کنند.

جعفر ترکاشوند، مدیر کانون فرهنگی و هنری معین ملایر نیز با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی، ملی، میهنی، اخلاقی و قانونی است؛ بنابراین در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت می‌کنم، گفت: همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه است، گزینش خوب و آگاهانه هم یک وظیفه است و شرکت در انتخابات لبیک به به آرمان‌های امام و رهبری است. ما در کانون‌های مساجد ملایر جلسات بصیرتی و روشنگری را داشتیم و امیدواریم شاهد حضور سبز و پر رنگ ملت در این انتخابات باشیم.

آقای موسوی هم که محاسن سفیدش نشان از تجربه و سن بالایش دارد با اشاره به اینکه از اول انقلاب در همه انتخابات‌ها شرکت کرده است، گفت: مسئولان باید با مردم صادق باشند و مردم اخلاص و ایثار را در عمل مسئولان ببینند، امروز مهم‌ترین خواسته مردم این است که مسئولین دست به دست هم دهند و برای رفع مشکل بیکاری و معیشت مردم که مهمترین خواسته‌های آن‌هاست، گام بردارند.

بر برگه سرنوشت انگشت زنیم

عبدالحمید شاملو، جانباز دوران دفاع مقدس و شاعر آیبنی و انقلابی ملایر نیز ضمن دعوت مردم به شرکت در انتخابات، گفت: با وجود همه مشکلات همه باید 11 اسفند به پشتیبانی از نظام و رهبری در پای صندوق‌های رأی حاضر شده و این حضور مشت محکمی بر یاوه‌گویی‌های دشمن خواهد بود.

محمد غریب، شاعر و هنرمند ملایری نیز با بیان اینکه 11 اسفند برای ساختن ایران و آینده فرزندانمان در انتخابات شرکت می‌کنیم با شعری زیبا مردم را برای شرکت در انتخابات دعوت می‌کند. «با کوله ای از شوق که بر پشت زنیم  / بر برگه سرنوشت انگشت زنیم / با یکدلی  و حضور گسترده خویش / توی دهن دشمن خود مشت زنیم».

انتخابات

رضا فراهانی، یک مغازه‌دار ملایری است که در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه در 11 اسفند حتما با خانواده در پای صندوق رأی حاضر می‌شود، گفت: در راستای تحقق حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری من وظیفه خود می‌دانم که با حضور در پای صندوق‌های رأی از حق قانونی خود استفاده کرده و فرد اصلح را انتخاب کنم.

وی با تأکید بر سرنوشت‌ساز بودن رأی مردم، اظهار کرد: مردم باید بدانند که رأی‌شان مؤثر است و هر فردی را که آن‌ها انتخاب کنند، نماینده آنها برای  4 سال آینده کشور است و کسانی که بدون آگاهی می‌گویند با شرکت نکردن در انتخابات هیچ اتفاقی نمی افتد در واقع نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت هستند.

خانم ونایی یک معلم ملایری است که سال‌هاست در انتخابات شرکت کرده و به گفته خودش امسال نیز حتما در انتخابات شرکت می‌کند، با بیان اینکه حضور پرشور مردم در روز 11 اسفندماه پای صندوق‌ها رأی موجب افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود، گفت: افزایش این اقتدار نیز یأس و ناامیدی دشمنان را نتیجه می‌دهد دشمنان زمانی که این حضور چشمگیر را مشاهده کنند درمی‌یابند که دیگر نمی‌توانند در مقابل ملت همیشه در صحنه ایران بایستند.

این معلم ملایری تأکید کرد: حضور حداکثری و مشارکت همگانی مردم باید همراه با انتخاب فردی باشد که بتواند در راستای رفع مشکلات اقشار مختلف تلاش کرده و سربلندی نظام جمهوری اسلامی را رقم بزند.

انتخابات در افزایش اقتدار نظام مؤثر است

یکی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برگزاری انتخابات از ارکانی است که همواره در افزایش اقتدار نظام مؤثر بوده است و از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هر یک و دو سال یک بار یک انتخابات در کشور برگزار شده است که نقش این انتخابات بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه توجه به اهمیت انتخابات موجب پیشرفت عدالت در جامعه می‌شود، اظهار کرد: همواره در زمان برگزاری انتخابات‌های مختلف، مردم حضور و مشارکتی حداکثری از خودشان نشان داده‌اند که این حضور حداکثری آثار و نتایج زیادی در عرصه‌های داخلی و خارجی داشته و یأس و ناامیدی دشمنان ما را به همراه داشته و بی‌شک حضور پرشور و شعور مردم در این دوره از انتخابات نیز می‌تواند زیاده‌گویی‌های دشمنان را نابود کند و آنها را مأیوس کنند.

خانم سعادت، یکی از بانوان بسیجی ملایر نیز با بیان اینکه حضور حداکثری در انتخابات به معنی بیعت مجدد با جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های والای آن است، افزود: امروز دشمنان چهار چشمی مواظب هستند تا ببینند حضور ملت در این انتخابات تا چه حدی است لذا شرکت در انتخابات از اوجب واجبات است. با حضور و شرکت گسترده و حداکثری در انتخابات اعلام می‌کنیم که ما به آرمان‌های جمهوری اسلامی کاملا وفادار هستیم و به دنبال منویات امام راحل و مقام معظم رهبری هستیم و آنها را محقق خواهیم ساخت.

انتخابات را دست‌کم نباید گرفت

حجت‌الاسلام خداداد زارعی، یکی از روحانیون ملایری است، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: انتخابات برای کشور ما و ملت ما یک فرصت است، برای دشمنان ما یک تهدید است؛ انتخابات را دست‌کم نباید گرفت.

وی با بیان اینکه انتخابات اگر پُرشور انجام بگیرد و مردم به صورت کامل پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند، این تضمین‌کننده‌ امنیت کشور است، افزود: برای خاطر اینکه دشمنانی که کشور و ملت را تهدید می‌کنند، از پشتوانه‌ مردمی بیشتر هراس دارند تا امکانات تسلیحاتی ما؛ از موشک ما هم می‌ترسند اما از پشتوانه‌ مردمی نظام بیشتر می‌ترسند. حضور در انتخابات نشان‌دهنده‌ پشتوانه‌ مردمی از نظام است، به همین دلیل موجب امنیت است.

انتخابات

این روحانی ملایری تصریح کرد: انتخابات  نشان‌دهنده‌ عزم و اقتدار ملت ایران است درست است که مشکلاتی را در کشور داریم دشمن این‌ها را می‌داند این تحریم‌های دشمن، به اضافه‌ بعضی از کم‌کاری‌هایی که خود ما داریم، مشکلاتی برای مردم درست کرده، مردم گلایه‌هایی دارند، با وجود این، چون پای انتخابات در میان است، چون پای آبروی نظام در میان است، چون پای امنیت کشور در میان است، مردم می‌آیند وسط میدان، این نشان‌دهنده‌ عزم، اقتدار و بصیرت ملی است.

خانم رئیسی یکی از خبرنگاران ملایری نیز گفت: رأی دادن دفاع و حفاظت از خودمان در برابر دشمنان است در هر کشوری مهمترین مسئله امنیت ملی‌اش است امنیت ملی حفاظی است که شما در آن زندگی می‌کنید و در آن آزادی و قدرت بیان‌تان را دارید. هر رأی به مثابه آجری است که بنای امنیت ملی کشور را می‌سازد اگر همه ملت رأی دهند و نقش خود را ایفا کنند، این حفاظ از همه حفاظت خواهد کرد؛ اما اگر آجری سرجایش نباشد، بلاشک این بنا نفوذپذیر خواهد بود و طمع دشمن را برخواهد افروخت.

این خبرنگار ملایری اظهار کرد: این را بدانیم که همه ما در حفاظت از کل وجودی خودمان باید نقش خودمان را خوب ایفا کنیم این یک وظیفه، عقلی، شرعی، قانونی و تکلیف است و مشارکت یعنی همه ما با هم هستیم وقتی تک تک رأی‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، غیرقابل شکست می‌شوند و از آغاز مردم پشتوانه اصلی انقلاب بوده، هستند و خواهند بود. معتقدیم حضور مردم، حضوری بی نظیر، حماسی و حداکثری خواهد بود، چون مردم ثابت کرده‌اند هرگاه انقلاب به آنها نیاز داشته باشد به سرعت به مدد انقلاب و نظام می‌آیند.

فاطمه رحمتی

انتهای پیام
captcha