نمایندگان منتخب در چارچوب وظایف قانونی به مردم خدمت کنند
کد خبر: 4203184
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۴
امام جمعه کرمان:

نمایندگان منتخب در چارچوب وظایف قانونی به مردم خدمت کنند

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی با توصیه به نمایندگان منتخب برای تلاش در حوزه مأموریتی خود و در چارچوب قانون، گفت: اولویت‌هایی که در دو دهه اخیر در کشور مشخص شده نمایندگان باید برای آنها قانون وضع کنند و بر اولویت‌ها نظارت داشته باشند تا تحقق پیدا کنند.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، شامگاه، ۱۲ اسفندماه در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای مرکز کرمان با تبریک خلق حماسه ۱۱ اسفندماه، گفت: با وحدت و همدلی بستری برای حضور حداکثری مردم در کرمان فراهم شد؛ مردم ما هر وقت شرایط کشور نیاز داشته باشد در خط مقدم حضور پیدا می‌کنند و بارها امتحان خود را پس داده‌اند.

وی با بیان اینکه حضور مردم یک پیام ارزشمند به خارج از کشور منتقل می‌کند و برای دوستان امید و برای دشمنان یأس و ناامیدی به‌دنبال دارد و همه بافته‌های دشمن را پنبه کرد، تصریح کرد: کرمان از استان‌هایی است که بین مسئولان ارشد وحدت و همدلی بهترین دوران خود را می‌گذراند و این وحدت در بسیاری از جاها کمک‌کننده است. در انتخابات همه با همت مضاعف عزم خود را جزم کردند تا بستری برای حضور راحت مردم در شعب اخذ رأی فراهم شود و در ساعات اولیه صندوق‌ها به سیستم وصل شد و این وحدت، کرمان را در بین چند استان برتر کشور قرار داد.

سلیمانی با توصیه به نمایندگان منتخب برای تلاش در حوزه مأموریتی خود و در چهارچوب قانون، افزود: آنها نماینده همه مردم هستند و نماینده قشر خاصی نیستند و باید به گونه‌ای عمل کنند تا پس از دوران خود در پیشگاه خداوند و مردم شرمنده نباشند.

نماینده ولی‌ فقیه در کرمان با تأکید بر بیان واقعیت‌ها و جزئیات به مردم، اظهار کرد: وقتی آگاهی مردم کامل شود حضور آنها جدی و تکلیف محورانه است و اگر واقعیت‌ها با تمام زوایا به مردم گفته شد مردم خودشان از دارایی‌های نظام حفاظت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت نمایندگان در چارچوب اختیارات و وظایف قانونی خود، افزود: چارچوب اختیارت نماینده مشخص شده و اینکه بعضی در تبلیغات وعده‌هایی می‌‌دهند که در حیطه اختیارات آنها نیست فرهنگ مناسبی نیست. اولویت‌هایی که در دو دهه اخیر در کشور مشخص شده نمایندگان باید برای آنها قانون وضع کنند و بر اولویت‌ها نظارت داشته باشند تا تحقق پیدا کنند.

امام جمعه کرمان در پایان با بیان اینکه انتخابات در کمال امنیت و آسایش برگزار شد و کسانی که به هر دلیلی موفق نشدند ممکن است در چارچوب قانون گلایه‌هایی داشته باشند، گفت: در کشور ما تقلب در انتخابات بی‌محتوا است اما تخلف ممکن است رخ دهد و حق قانونی افراد است که شکایت‌ کنند و به آن رسیدگی می‌شود و امیدواریم اخلاق عدم پیروزی نیز رعایت شود.

انتهای پیام
captcha