بیش از 17 هزار ولادت در گیلان ثبت شده است
کد خبر: 4203727
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

بیش از 17 هزار ولادت در گیلان ثبت شده است

مدیرکل ثبت احوال گیلان گفت: در ۱۱ ماهه امسال تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۰ واقعه ولادت را ثبت کردیم که 9 هزار و 207 واقعه مربوط به پسران و هشت‌هزار و 593 واقعه مربوط به دختران است.

ولادت

امیر حسن زاد، مدیرکل ثبت احوال گیلان در گفت وگو با ایکنا از استان، با اشاره به آمار وقایع حیاتی استان گیلان در ۱۱ ماهه نخست امسال، اظهار کرد: در مدت 11 ماه نخست امسال، تعداد ۱۷ هزار و ۸۰۰ واقعه ولادت را در استان ثبت کردیم که 9 هزار و 207 واقعه مربوط به پسران و هشت‌هزار و 593 واقعه مربوط به دختران است.

وی افزود: ۱۳ هزار و ۸۹۱ واقعه ولادت معادل 78 درصد شهری و سه هزار و 909 واقعه معادل 22 درصد روستایی است؛ از این تعداد واقعه ولادت ۳۱۹ مورد ولادت دو قلو و هشت مورد سه قلو داشتیم.

مدیرکل ثبت احوال گیلان از ثبت ۱۷ هزار و ۳۰۸ واقعه وفات از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه سا‌ل‌جاری خبر داد و گفت: 9 هزار و 474 واقعه مربوطه به مردان و هفت‌هزار و 834 واقعه مربوط به زنان است.

حسن زاد با بیان اینکه آمارهای ازدواج را از سامانه‌های ثبت اسناد دریافت می‌کنیم، تصریح کرد: در ۱۱ ماهه سال‌جاری، ۱۱ هزار و ۳۱۶ مورد ازدواج داشتیم که 9 هزار و 797 مورد شهری و یک‌هزار و 519 مورد روستایی است و میانگین سن ازدواج بار اول برای مردان ۲۸.۹ سال و برای زنان ۲۵.۸ سال بوده است.

وی از الکترونیکی شدن صدور گواهی ولادت با همکاری وزارت بهداشت در کشور خبر داد و تصریح کرد: اکنون این طرح به صورت آزمایشی در استان گیلان در حال انجام است که ان‌شاءالله در سال آینده به صورت تمام الکترونیک به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha