افتتاح پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4204739
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

افتتاح پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان‌جنوبی

پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان‌جنوبی در آستانه ماه مبارک رمضان، 20 اسفندماه در حسینیه جماران بیرجند گشایش یافت.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی شب گذشته، ۲۰ اسفندماه در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم این استان در حسینیه جماران بیرجند، گفت: پانزدهمین نمایشگاه قرآنی امسال با شعار محوری «می‌خوانمت» در خراسان‌جنوبی برپا شد که امسال ۳۰ درصد تخفیف در بخش فروش محصولات و ملزومات قرآن کریم در مجموعه خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال در نمایشگاه هر شب یک رویداد طراحی می‌شود و به همین منظور طی فردا شب روایتگری تصویری شهدا انجام خواهد شد، افزود: اجرای جشن فرشته‌ها در شب دوم ماه مبارک با همکاری آموزش و پرورش استان برای هزار نفر از دختران روزه اولی را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: غرفه‌های پاسخگویی به مسائل مرتبط با مجموعه‌های دینی، غرفه گفتمانی، رسانه و قرآن، مؤسسات قرآنی، قرآن و خانواده، پاسخگویی به شبهات و کار با کودک و طرح آیه‌های زندگی از غرفه‌های این نمایشگاه است.

فرخنده با بیان اینکه تعامل دستگاه‌ها و مؤسسات قرآنی مختلف برای برپایی نمایشگاه مورد تحسین است، گفت: در سنوات گذشته نمایشگاه قرآن در دل ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد، اما امسال این نمایشگاه دو روز پیش از آغاز ماه رمضان برپا شد تا مردم بتوانند خریدها و ملزومات این ماه را انجام دهند. 

وی بر احیا و زنده نگه داشتن سنت‌ها و آیین‌های خراسانی و حسنه رمضان تأکید کرد و گفت: برگزاری کرسی تلاوت به همت اوقاف و امور خیریه با حضور احمدی وفا، قاری مفتخر کشوری در شب اول ماه رمضان از جمله برنامه‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این نمایشگاه دو بخش محتوایی و فروش محصولات مرتبط با قرآن و عفاف را دربر می‌گیرد، افزود: حدود هفت غرفه فروش انتشارات و ملزومات فرهنگی در این نمایشگاه برپاست.

وی از اجرای شب شعر با حضور فعالان فرهنگی در محل نمایشگاه خبر داد و ادامه داد: در مراسم اختتامیه از فعالان و برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

یادآور می‌شود، نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه، همه روزه از ساعت ۱۹ تا ۲۲ در حسینیه جماران بیرجند پذیرای عموم است.

انتهای پیام
captcha