توسعه فعالیت‌های قرآنی در ارتقای وضعيت فرهنگی جامعه تاثیرگذار است
کد خبر: 4205382
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲

توسعه فعالیت‌های قرآنی در ارتقای وضعيت فرهنگی جامعه تاثیرگذار است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌‌شمالی با تاکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های قرآنی در ارتقای وضعيت فرهنگی جامعه تاثیرگذار است، گفت: برپایی نمایشگاه‌هایی از این دست در توسعه و بسط فرهنگ قرآنی جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حجت الاسلام، آزموده، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌شمالی، به نقل از ستاد خبری چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان‌شمالی؛ حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌‌شمالی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان‌ اتفاق خوب و پسندیده ای بوده، اما این در حالیست که با وجود این موضوع که گفته می‌شود قرآن نسخه شفا بخش بشر و داروخانه دوای همه دردهای انسان ها بوده اما این کتاب آسمانی مظلوم واقع شده است.
 
وی با بیان اینکه باید قرآن این کتاب قانون جامع و کامل زندگی انسان ها را مطالعه کرده و با درک صحیح بتوانیم زندگی خود را نجات دهیم، افزود: باید از ظرفیت های پنهان قرآن با مطالعه و عمل به آن بهره بجوییم.
 
حجت‌الاسلام آزموده با تاکید بر لزوم استفاده همگان از قرآن‌، افزود: برای بهره‌مندی از قرآن باید آن را فهمید و متوجه شویم که لازمه این مهم هم قرائت قرآن‌ و انس با این کتاب الهی بوده که یکی از کارکردهای این نمایشگاه نیز بیان همین مباحث و ایجاد زمینه انس با قرآن‌ است.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌‌شمالی با بیان اینکه فراهم‌ سازی بسترهای آشنایی آحاد جامعه با قرآن‌ در راستای انس و الفت بیشتر با این کتاب آسمانی از دیگر کارکردهای برپایی این نمایشگاه است، گفت: در مرحله بعدی افراد تشویق می‌شوند تا به فهم قرآن رسیده و به آن عمل کنند و از مزایای آن در زندگی فردی و اجتماعی خود بهرمند شوند.
 
وی با تأکید بر اینکه گرفتاری و مشکلات جامعه بشری می‌تواند در پناه عمل به قرآن‌ رفع شود، افزود: انقلاب اسلامی از آیات قرآن‌ شروع شد و به نتیجه رسید، بنابراین به هر میزانی که بتوانیم قرآن را در جامعه نشر دهیم، به نوعی جوانان و آحاد مردم را بیمه می‌کنیم.
 
وی با تاکید بر این‌که توسعه فعالیت‌های قرآنی در ارتقای وضعيت فرهنگی جامعه تاثیرگذار است، اظهارکرد: برپایی نمایشگاه‌هایی از این دست در توسعه و بسط فرهنگ قرآنی جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
وی با اشاره به اینکه هر سال باید نسبت به سال گذشته نقاط ضعف نمایشگاه بررسی و رفع شود، یادآورشد: برنامه های محفل انس با قرآن و جزءخوانی و استفاده از ظرفیت قاريان برجسته از اقدامات پسندیده این نمایشگاه طی سال جاری است.
 
گفتنی است، چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم در خراسان شمالی با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برای علاقه مندان برپا شده و تا بیست و هفتم ماه جاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت 9 تا 13 و 19 تا 23 برای علاقه مندان دایر خواهد بود.
انتهای پیام
captcha